• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Po gazety sięgamy rzadziej

Po gazety sięgamy rzadziej
Foto: TVN24 Foto: O codzienne gazety prosimy rzadziej niż przed rokiem

Nowy rok nie odwrócił tendencji: sprzedaż gazet ogólnopolskich wciąż spada. W styczniu 2010 roku znów najwięcej czytelników straciła "Gazeta Wyborcza" - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, cytowanych przez wirtualnemedia.pl.

Liderem pod względem sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt" (wydawnictwo Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż w styczniu 2010 r. wyniosła 439 611 egzemplarzy, To jednak o 7 procent mniej niż w tym samym miesiącu 2009 roku. Gazeta notuje także spadek sprzedaży o ok. 13 tys. egzemplarzy wobec grudnia 2009 r.

Drugie miejsce w rankingu zajmuje "Gazeta Wyborcza" (Agora) ze sprzedażą wynoszącą 315 342 egz. Gazeta straciła jednak w ciągu roku co szóstego czytelnika - wynik sprzedaży jest o ponad 16 proc. niższy niż w styczniu 2009 roku. Nieznaczny spadek o 1,5 tys. egzemplarzy odnotowano także wobec grudnia 2009.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator) za sprzedanymi średnio 185 587 egzemplarzami. Sprzedaż "SE" zmniejszyła się o 10 proc. W porównaniu z grudniem 2009 r. gazeta straciła 6 tys. czytelników.

"Rzeczpospolita" wydawana przez Presspublikę zanotowała w styczniu sprzedaż na poziomie 120 461 egz., co także oznacza 10-procentowy spadek wobec stycznia 2009 r. Wobec grudnia 2009 r. sprzedaż "Rz" zmniejszyła się o ok. 11 tys. egz.

Piąte miejsce zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 111 727 egz. Gazeta jako jedyna z omawianych poprawiła swój wynik w stosunku do grudnia 2009 r.: jej sprzedaż była większa o ok. 5 tys. egz.


Liczona przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy "sprzedaż ogółem" obejmuje sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie często przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - inne rodzaje rozpowszechniania, gdzie gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) albo w barterze w zamian za towary lub usługi.

//sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane