• rozwiń

Play wchodzi do gry

Play wchodzi do gry

Po prawie dwóch latach od otrzymania licencji, operator P4 uruchamia sieć telefonii komórkowej pod marką Play. Spółka zapowiada rewolucję, ale wiadomo, że rywale łatwo rynku nie oddadzą. A nowego operatora nie stać na kosztowną wojnę cenową.

Play chce trafić przede wszystkim do młodych ludzi z dużych miast, tam też buduje własną sieć telekomunikacyjną. Na pozostałym obszarze będzie korzystać z infrastruktury Polkomtelu, operatora Plusa.
Motorem sprzedaży będzie oferta na kartę (tzw. pre-paid), bo ten segment rynku rozwija się najszybciej i tam nowemu graczowi będzie najłatwiej. Play zapowiada wprowadzenie dogodnych pakietów umożliwiających wykorzystanie ich na dowolne usługi. Nie ma jeszcze oficjalnych cenników, minuta rozmowy ma kosztować, wg Gazety Prawnej, 49 groszy, a SMS-y i MMS-y - 15 groszy. Operator chce przyciągnąć użytkowników także nowoczesnymi telefonami - prawdziwymi multimedialnymi kombajnami, umożliwiającymi słuchanie muzyki czy oglądanie telewizji.

Konkurenci uważnie się przyglądają nowemu rywalowi i nie panikują.
- Nie bagatelizujemy żadnego operatora na rynku, ale spokojnie czekamy, co pokaże. Zareagujemy natychmiast, gdy tylko poznamy ofertę Playa - mówi Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy TP SA, do któregej należy Orange.

Przed nową spółką trudne zadanie, bo rynek jest opanowany przez trzech dobrze znanych operatorów i aż osiem marek, pod jakimi sprzedawane ich usługi. A do świadomości klientów niełatwo się przebić. Dlatego Play chce wykorzystać sprawdzonych fachowców. Do zarządu operator powołał Jacka Henslera, który współpracował przy kampanii Heyah. Z PTC podkupił też jednego z kierujących marką menedżerów - Rafała Końskiego.

Specjaliści dosyć zgodnie oceniają, że Play będzie musiał na reklamę w mediach wydać przynajmniej tyle samo co konkurenci - ok. 100 mln zł w ciągu roku. W kwestii ewentualnego sukcesu nowego gracza, ich zdania są podzielone. Całość budżetu marketingowego Play (łącznie z wystrojem salonów sprzedaży, materiałami promocyjnymi, subsydiami do telefonów) szacowana jest na 250 mln zł.

mkg

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane