• rozwiń

Piwo odbije się od dna? Szansą mundial

Foto: sxc.hu Foto: piwo

Kompania Piwowarska oczekuje, że w tym sezonie na rynku piwa w Polsce nastąpi odbicie. Między innymi ze względu na piłkarskie Mistrzostwa Świata. W zeszłym roku spadek wolumenu sprzedaży spółki wyniósł 9 proc.

Kompania Piwowarska podała, że w zeszłym roku finansowym wolumen sprzedaży piwa w Polsce spadł do 37,27 mln hl z 38,2 mln hl rok wcześniej. W tym roku spółka przewiduje wzrost do 37,9 mln hl.

- W zeszłym roku finansowym polski rynek piwa odnotował 3-proc. spadek. Wpłynęła na to m.in. wysoka baza roku poprzedniego, kiedy mieliśmy Euro 2012, jak również niesprzyjająca piciu piwa pogoda w sezonie wakacyjnym - Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Prezes tłumaczy, że ubiegły rok finansowy Kompania Piwowarska rozpoczęła przy bardzo wysokim poziomie zapasów w handlu, związanym z wprowadzeniem w spółce od 1 kwietnia 2013 nowego systemu SAP. Mimo słabszego roku Kompania Piwowarska pozostała liderem rynku piwa w Polsce z 36-proc. udziałem. Spółka posiada takie marki jak: Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, czy Redd's. Kompania Piwowarska jest częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller.

Lider rynku liczy na piłkarskie Mistrzostwa Świata

Jak podkreśla prezes Kompanii Piwowarskiej, konsumenci częściej spożywają piwo w domu, poszukują jakości w dobrej cenie, a to wymusza na branży przestawienie się na marki ekonomiczne

- W tym roku możemy powstrzymać spadek wolumenu, który widzieliśmy w zeszłym roku. Na chwilę obecną nie mam powodów, by sądzić, że rynek będzie zachowywał się negatywnie. Wydarzeniem, które powinno stymulować konsumpcję będą Mistrzostwa Świata - mówi Andrew Highcock.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane