• rozwiń
    • WIG20 2217.84 +0.77%
    • WIG30 2520.23 +0.73%
    • WIG 58525.39 +0.65%
    • sWIG80 11595.92 +0.05%
    • mWIG40 3820.72 +0.58%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

PiS i rząd zgodne: mają dość piwa

PiS i rząd zgodne: mają dość piwa
Foto: sxc.hu Foto: Piwo nie dla dzieci, przynajmniej w reklamach. Zarówno rząd jak i opozycją nie chcą reklam piwa przed 23

Reklamy piwa przed godziną 23? Prawo i Sprawiedliwość z rządem mówią razem "nie". Opozycja i ministerstwo zdrowia chcą zakazu puszczania w telewizji reklam piwa przed 23. Tłumaczą, że to dla dobra nieletnich - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Do Sejmu trafiły dwa projekty nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Poselski projekt PiS został właśnie skierowany do I czytania w Sejmie. Projekt Ministerstwa Zdrowia pod koniec września trafił do Komitetu Stałego Rady Ministrów. Jeszcze w tym roku rząd ma go skierować do parlamentu.

Piwo nie dla dzieci

Co łączy propozycję PiS i resortu zdrowia? Zakaz reklamy piwa w telewizji, radiu, teatrze i kinie przed godziną 23. To trzy godziny później niż teraz - dziś można je emitować już od godziny 20. W uzasadnieniu resortowego projektu czytamy, że odkąd w Polsce piwo można reklamować tak wcześnie, liczba spotów reklamowych browarów wzrosła z 10 tys. do 30 tys.

- Zmiana ta jest podyktowana potrzebą ograniczenia wpływu reklam i promocji piwa na małoletnich odbiorców środków masowego przekazu - napisali posłowie PiS w uzasadnieniu. Szef Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Krzysztof Brzózka mówi zaś wprost: - Napojem, od którego najczęściej zaczyna się kontakt młodego człowieka z alkoholem, jest właśnie piwo, a zakaz może wkrótce zacząć obowiązywać w całej Unii.

Piwne maratony reklamowe

Zdaniem producentów piwa, takie ograniczenie nic nie zmieni. Przedstawiciele browarów twierdzą, że takie rozwiązania zostały przetestowane w kilku krajach i nie przyniosły żadnych efektów dla zdrowia publicznego. - Z badań wynika, że zaledwie 9 proc. młodych ludzi w wieku 14-17 lat ogląda w tych godzinach telewizję. Oni zupełnie inaczej konsumują media. Amerykańskie badania mówią zaś, że to warunki rodzinne, otoczenie, rówieśnicy są najważniejszym czynnikiem inicjacji alkoholowej, a nie telewizja - tłumaczy "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Danuta Gut z ZPPP Browary Polskie.

ktu//kwj/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane