• rozwiń
    • WIG20 2105.88 -0.20%
    • WIG30 2409.13 -0.26%
    • WIG 56121.78 -0.15%
    • sWIG80 11637.53 +0.40%
    • mWIG40 3765.22 -0.58%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

PiS chce zmienić trasę metra

PiS chce zmienić trasę metra
Foto: TVN24 Foto: Warszawscy radni spierają się o przebieg II linii metra

Jeśli druga linia warszawskiego metra nie będzie przebiegać obok Dworca Centralnego, Warszawa może nie dostać funduszy unijnych na ten projekt - tłumaczą radni Prawa i Sprawiedliwości i proponują zmiany. Tymczasem Ratusz już ogłosił przetarg na centralny odcinek II linii metra w wariancie omijającym dworzec.

Przewodniczący klubu PiS w Radzie Miasta Marek Makuch przypomniał, że minister transportu i budownictwa zwrócił się z do prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz z prośbą o zmianę projektu, już w pierwszych dniach po rozpoczęciu jej kadencji.

Czy jest jeszcze czas na zmiany
Jak podkreślił Makuch, mimo że istnieje możliwość przeprowadzenia linii metra w pobliżu Dworca Centralnego, warszawski Ratusz "z uporem kontynuuje fatalny wariant pomijający dworzec", a urzędnicy mówią, że jest za późno na zmiany.

Według Makucha, Komisja Europejska rozpatrując wnioski o dotacje na inwestycje, zwraca uwagę na ich użyteczność i może mieć zastrzeżenia, że z II linii metra omijającej główny dworzec będzie korzystało mniej osób, niż w przypadku, gdy jedna ze stacji II linii podziemnej kolejki byłaby tuż obok Centralnego.

To jeszcze projekt Kaczyńskiego
Makuch przyznał, że to Lech Kaczyński, jako prezydent Warszawy podjął decyzję o przebiegu II linii metra. Zaznaczył jednak, że dokument, który sporządzono w grudniu 2005 roku, czyli pod koniec jego rządów w stolicy, zawierał "pewien szczególny mankament - założenie, że nie ma możliwości przeprowadzenia II linii metra po północnej stronie Dworca Centralnego".
- Efektem tego była całkowicie błędna diagnoza, że obsługa dworca metrem wiąże się z wielkimi trudnościami technicznymi i ogromnymi kosztami wynikającymi z konieczności dwukrotnego przejścia metra pod torami linii średnicowej - mówił Makuch.

Według niego, założenie to zostało przyjęte bezpodstawnie, ponieważ z mapy geodezyjnej dworca wynika, że jest możliwość budowy stacji przy Dworcu Centralnym.

A było tak blisko
Jeśli słowa warszawskich radnych PiS się potwierdzą, to budowa II linii metra znów może się opóźnić. Chociaż ostatnio wydawało się, że projekt uda się w końcu zrealizować.

Prezydent stolicy poinformowała we wtorek o ogłoszeniu przetargu na wykonawcę prac projektowych i budowlanych centralnego odcinka drugiej linii warszawskiego metra, który połączy Wolę z Pragą Północ.

Zbudowanych ma zostać siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński oraz tunel technologiczny łączący odcinek z pierwszą linią. Podpisanie umów planowane jest na przełom pierwszego i drugiego kwartału 2008 roku, a wykonawca będzie miał 45 miesięcy na zakończenie prac.

Rzecznik metra Grzegorz Żurawski twierdzi, że spółka nie odpowiada za ustalanie biegu linii metra.

mkg

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane