• rozwiń
    • WIG20 2183.25 +0.85%
    • WIG30 2470.27 +0.77%
    • WIG 57418.58 +0.69%
    • sWIG80 11429.60 -0.17%
    • mWIG40 3647.38 +0.29%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Rumunia

Orlen otwiera terminal kolejowy w Rumunii. Dostarczy 120 tys. ton asfaltu

"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" Odtwórz: "Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać"
"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" "Źródło: TVN24 BiS"

Orlen Asfalt z grupy PKN Orlen, największy eksporter asfaltów z Polski, uruchomił terminal kolejowy w miejscowości Floresti w Rumunii. Spółka planuje dostarczyć w tym roku na rynek rumuński ok. 120 tys. ton asfaltu - poinformował w poniedziałek Orlen Asfalt.

- Obiekt powstał z myślą o usprawnieniu przeładunku asfaltu i przyspieszeniu dostaw na linii Polska – Rumunia – informuje spółka Orlen Asfalt. Według spółki rumuński terminal jest jednym z najnowocześniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Sto ton na godzinę

Terminal ma trzy zbiorniki przeznaczone do magazynowania asfaltu o łącznej pojemności 5 tys. ton. Jest przystosowany do jednoczesnego rozładunku 6 wagonów kolejowych. Oznacza to, że zdolność rozładunkowa obiektu wynosi 65 ton asfaltu na godzinę. Obiekt wyposażony jest również w dwie stacje załadunkowe cystern samochodowych o wydajności 100 ton na godzinę.

Budowa terminalu Orlen Asfalt w rumuńskim Floresti rozpoczęła się w sierpniu 2013 r. Inwestycja została zrealizowana przy współpracy z rumuńską spółką Terminal Group. Wszystkie zautomatyzowane systemy zainstalowane na terenie terminalu zostały dostarczone przez niemiecką firmę Benninghoven.

- Budowa terminalu osiągnęła zawrotne tempo. W ciągu zaledwie 10 miesięcy został oddany do użytku jeden z najnowocześniejszych w tej części Europy terminal kolejowy specjalizujący się w przeładunku asfaltu - zaznaczył cytowany w komunikacie Orlen Asfalt prezes spółki Krzysztof Suszek. Wyraził jednocześnie przekonanie, że dzięki inwestycji asfalty z Orlen Asfalt trafią "na wszystkie większe przedsięwzięcia drogowe w Rumunii, Bułgarii i Republice Mołdawii".

Europejska ekspansja

Orlen Asfalt, który w kwietniu 2013 r. otworzył swój oddział w Bukareszcie, jest jednym z głównych dostawców asfaltów na rynek rumuński. Spółka ma także przedstawicielstwo w Czechach.



W październiku 2012 r. Orlen Asfalt kupił 100 proc. udziałów czeskiej spółki Paramo Asfalt z grupy Unipetrol, w której od 2005 r. udziały ma PKN Orlen. Głównym akcjonariuszem Paramo Asfalt, posiadającym 100 proc. udziałów, była spółka Paramo. W związku ze zmianą właściciela spółka Paramo Asfalt rozpoczęła działalność pod nazwą - Orlen Asfalt Ceska Republika.

Nowoczesna instalacja

Paramo Asfalt działała od początku 2012 r. po wydzieleniu ze struktur Paramo. Odrębny podmiot handlowy powołano do sprzedaży asfaltów produkowanych w czeskich zakładach w Litvinovie i Pardubicach oraz w polskich zakładach: w Płocku i Trzebini. Orlen Asfalt jest jednym z największych w Polsce podmiotów produkujących i sprzedających asfalty. Spółka posiada ok. 40 proc. udziałów w krajowym rynku asfaltów.

Orlen Asfalt produkuje asfalty drogowe i przemysłowe, w tym asfalty modyfikowane, przeznaczone do nawierzchni, po których odbywa się transport ciężki. W 2006 r. spółka uruchomiła w Płocku jedną z największych i najnowocześniejszych instalacji do produkcji polimeroasfaltów w Europie. Całościowy pakiet udziałów w Orlen Asfalt ma PKN Orlen.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane