• rozwiń
    • WIG20 2103.68 -0.21%
    • WIG30 2406.12 -0.16%
    • WIG 56047.39 -0.13%
    • sWIG80 11585.53 -0.05%
    • mWIG40 3753.25 -0.07%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-23 17:15

Dostosuj

Operator dla panów na sprzedaż

Operator dla panów na sprzedaż
Foto: tvn Foto: Kontrowersyjne, ale wyraziste reklamy wypromowały markę Mobilking

Mobilking odniósł największy sukces spośród wszystkich wirtualnych operatorów komórkowych, obecnych na polskim rynku. Ale jego właściciel jest z jego wyników niezadowolony - i szuka kupca.

Jak pisze "Puls Biznesu", kierowany do panów Mobilking jest najbardziej rozpoznawalnym wirtualnym operatorem komórkowym (MNVO) w Polsce. Dobry pomysł, niskie ceny i kontrowersyjne reklamy sprawiły, że stał się największym graczem wśród operatorów nie posiadających własnej sieci nadajników.

Okazuje się jednak, że to papierowy sukces. Branża aż huczy od spekulacji, że z inwestycji chce się wycofać Penta Investments, właściciel Mobile Entertainment Company, posiadacza prawa do marki Mobilking.

- Mobilking wyhamował, Penta jest niezadowolona z wyników i zaczęła szukać inwestora - mówi jeden z rozmówców "Pulsu Biznesu".

Właściciel MEC nie zaprzecza. - Analizujemy kilka strategicznych wariantów dotyczących Mobilkinga. Jak zapadnie decyzja, będziemy mogli przekazać więcej informacji - mówi gazecie Martin Danko, PR Penta Managment Penta Investment.

Blisko celu

Ale przedstawiciele samego operatora są bardziej wstrzemięźliwi. - W tym roku chcemy kontynuować strategię. Nie ma żadnych przesłanek mówiących o jej zmianie. Nie słyszeliśmy także o jakichkolwiek roszadach właścicielskich - mówi Jarosław Czerka, prezes Mobilking. Jednocześnie przyznaje, że operatorowi nie udało się zrealizować planów pozyskania 200 tys. klientów do końca 2008 r.

- Jesteśmy blisko. Tylu klientów powinniśmy mieć pod koniec stycznia. Do końca roku powinniśmy mieć pół miliona klientów - mówi Czerka.

Kłopoty Mobilkinga stawiają pod znakiem zapytania przyszłość innych operatorów wirtualnych - np. spółek Centernet czy Mobyland, które jeszcze nawet nie wystartowały. W obecnych warunkach coraz trudniej sobie wyobrazić ich wejście na rynek, chyba, że znajdą ciekawą niszę - ocenia "Puls Biznesu".

- To trudny rynek. Jeżeli MNVO sięgną 10 proc. rynku w ciągu 3-4 lat to będzie ogromne osiągnięcie - mówi Tomasz Kulisiewicz, analityk rynku teleinformaycznego.

bgr/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane