• rozwiń
    • WIG20 2152.87 -0.33%
    • WIG30 2435.16 -0.33%
    • WIG 56608.05 -0.50%
    • sWIG80 11454.74 +0.07%
    • mWIG40 3600.00 -0.81%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:02

Dostosuj

Temat: Biznes dla Ludzi

Odwołana wycieczka? Paweł Blajer podpowiedział co zrobić

Więcej informacji na temat alimentów w programie Pawła Blajera "Biznes dla ludzi" Odtwórz: Więcej informacji na temat alimentów w programie Pawła Blajera "Biznes dla ludzi"
Więcej informacji na temat alimentów w programie Pawła Blajera "Biznes dla ludzi" "Źródło: TVN24 BiS"

Jakie mamy prawa w przypadku odwołania wycieczki z przyczyn niezależnych od biura podróży, na przykład z powodu zamieszek w Egipcie czy ostatnich wydarzeń na Krymie? Jak odzyskać wpłacone już pieniądze? I czy w ogóle mamy szanse na zwrot? Odpowiedzi na te pytania udzielił, wraz z ekspertem, w programie "Biznes dla ludzi" Paweł Blajer.

Kiedy nasz wyjazd zostanie odwołany biuro turystyczne może, ale nie musi zaproponować nam wycieczkę zastępczą. Takie rozwiązanie stosuje wiele firm turystycznych, które wyciągnęły wnioski po fali odwołanych wyjazdów w czasie pogorszenia sytuacji w Egipcie.

Marta Rupieta, radca prawny twierdzi, że w sytuacji, kiedy wyjazd zostanie odwołany z powodu tzw. siły wyższej poszkodowani klienci mają do wyboru dwie opcje.

Co zrobić?

- W świetle prawa biuro może zaproponować np. wycieczkę zastępczą. Ten wyjazd musi mieć ten sam lub wyższy standard, za który wcześniej zapłaciliśmy. W sytuacji kiedy standard jest niższy należy nam się zwrot różnicy ceny pomiędzy tymi ofertami - tłumaczy Marta Rupieta.

Jeżeli zaproponowany przez biuro wyjazd nie odpowiada poszkodowanemu klientowi albo nie może z niego skorzystać w tym terminie, to należy mu się zwrot płatności za anulowaną wycieczkę.

- Kiedy nie pasuje nam miejsce albo po prostu mamy już dość, to odstępujemy od umowy i możemy zażądać zwrotu pieniędzy wpłaconych w ramach tej umowy - tłumaczy radca prawny.

Siła wyższa

W przypadku, kiedy wakacyjny wyjazd jest odwołany z powodu tzw. siły wyższej, czyli np. wybuchu wojny, huraganu, czy kataklizmu poszkodowani nie mogą liczyć na odszkodowanie za zmarnowany urlop.

- Kiedy mamy do czynienia z siłą wyższą wówczas klientowi biura turystycznego nie przysługuje odszkodowanie na przykład z tytułu zmarnowanego urlopu w pracy, bo odzyskane pieniądze nie są wystarczające do wykupienia innych wczasów w tym samym terminie, w innym biurze - tłumaczy Marta Rupieta.

Program "Biznes dla Ludzi" Pawła Blajera do obejrzenia na antenie TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o godz. 20.00.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane