• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Odszkodowania dla klientów Orange?

Odszkodowania dla klientów Orange?
Foto: TVN CNBC BIZNES Foto: Klienci Orange nie mieli zasięgu przez trzy godziny

- Jeśli z powodu wczorajszej awarii sieci Orange ponieśliśmy jakieś straty, np. przedsiębiorca nie mógł załatwić ważnej sprawy, to możemy domagać się w sądzie odszkodowania od operatora komórkowego - informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej.

UKE jeszcze nie zna rozmiarów poniedziałkowej awarii sieci Orange w Warszawie. Wiadomo tylko, że abonenci sieci w południowej i wschodniej części stolicy byli pozbawieni zasięgu przez około 3 godziny. (CZYTAJ WIĘCEJ)

Dla kogo odszkodowanie?

Klienci sieci zgodnie z prawem otrzymują od sieci komórkowej zadośćuczynienie, gdy awaria trwa pełną dobę. Wtedy operator może na przykład obniżyć abonament, ale sposób rekompensaty może być inny - to operator wybiera jego formę.

Jeśli awaria trwała krócej niż 24 godziny, a przez brak możliwości korzystania z telefonu klient poniósł jakąś szkodę - może ubiegać się o odszkodowanie. To jednak możliwe jest tylko na drodze sądowej, a sprawa może trwać bardzo długo.

Kara pod znakiem zapytania

Operatora czeka urzędowa kara tylko wtedy, gdy w trakcie awarii klienci byli pozbawieni możliwości wykonywania połączeń alarmowych - czyli połączeń z policją czy pogotowiem ratunkowym. Urząd Komunikacji Elektronicznej sprawdza, czy taka sytuacja miała miejsce w poniedziałek.

kap/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane