• rozwiń

Obwodnica jednak bezpłatna

Obwodnica jednak bezpłatna
Foto: TVN24 Foto: Premier Donald Tusk na budowie obwodnicy Wrocławia

Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Raz padają zapowiedzi, że za jazdę obwodnicami autostradowymi miast (gdy juz te zostana wybudowane) nie będziemy płacić, a potem zaraz przedstawiciele rządu się z tego wycofują. Tym razem premier Donald Tusk zapowiedział we Wrocławiu, że odcinki autostradowych obwodnic dużych miast, takich jak Wrocław, będą bezpłatne.

- Odcinki autostradowych obwodnic, które dotyczą takich miast jak m.in. Wrocław, nie będą płatne - powiedział premier.

Według Tuska obecnie wiele emocji wywołuje rozróżnienie płatnych odcinków autostrad od obwodnicowych.

- Wszędzie tam, gdzie autostrady są faktycznie obwodnicami, które uwalniają miasta od nadmiernej ilości pojazdów, czyli są ważną obwodnicą nie z punktu widzenia kierowcy tranzytowego, ale mieszkańca, tam staramy się, aby obwodnice nie były płatne - mówił Tusk.

Gdzie będziemy płacić?

Dodał, że tylko tam (będą płatne), gdzie obwodnica jest autostradą ciągnącą się obok miasta i nie uwalnia go od zagrożenia korkami.

Tusk zaznaczył, że jest jednak otwarty na argumentację zwłaszcza tych dużych społeczności miejskich, które będą chciały korzystać z autostradowych odcinków tak jak z obwodnicy.

Premier powiedział, że cieszy się z autostradowej obwodnicy Wrocławia. Wspominał, że wiele lat temu, gdy jechał z prywatną wizytą do Grzegorza Schetyny uznał, że "chyba nie ma gorszego miasta do przejazdu niż Wrocław".

- Później z roku na rok to się tylko potwierdzało. Z roku na rok przybywało samochodów i problemów, a nie rosła ilość kilometrów dróg, która by uwolniła Wrocław od natłoku pojazdów - mówił Tusk.

Obwodnicą do stadionu

Premier dodał, że podobna sytuacja panowała w wielu innych miejscach w Polsce, m.in. Krakowie, Poznaniu, Katowicach.

- Z premierem Tuskiem jesteśmy tu, aby pokazać, że lada moment zostanie otwarty odcinek z Magnic do węzła lotnisko. W przyszłym roku z kolei zostanie otwarty kolejny odcinek, najpierw do drogi S-5, a potem S-8 - mówił Grzegorz Schetyna, marszałek Sejmu.

Autostradowa Obwodnica Wrocławia ma być 6-pasmową trasą, która usprawni ruch tranzytowy oraz zapewni bezpośredni dojazd do stadionu i portu lotniczego. Koszt inwestycji wynosi 3,4 mld zł.

ram

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane