• rozwiń
    • WIG20 2226.15 -0.42%
    • WIG30 2523.50 -0.33%
    • WIG 58622.10 -0.33%
    • sWIG80 11587.49 +0.13%
    • mWIG40 3749.04 -0.26%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Obejrzeliśmy reklamy za 1,6 mld zł

Obejrzeliśmy reklamy za 1,6 mld zł
Foto: sxc.hu Foto: Przez internetowe łacza przepłynęły reklamy za 1,6 mld zł

Wartość polskiego rynku reklamy internetowej w 2010 r. wyniosła około 1 578 mln zł - takie dane wynikają z raportu przegotowanego przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie IAB Polska. Oznacza to wzrost o 17 procent w stosunku do poprzedniego roku.

Dane raportu IAB AdEx omawianego przez portal wirtualnemedia.pl pokazują, że najsłabszy wzrost odnotowano w I kwartale, gdy wyniósł on jedynie 8 procent. W II kwartale wzrost wynosił już 20 proc., zaś w trzecim aż 24 proc (w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009). Kwartał IV to wzrost 10-procentowy.

W 2010 r. 45 proc. wartości rynku reklamy internetowej przypadało na reklamy graficzne. Na marketing w wyszukiwarkach (SEM) przypadło 30 proc. rynku, a na ogłoszenia - 17 proc. Udział reklamy rozsyłanej e-mailami utrzymuje się na poziomie 6 proc. Ponad dwukrotnie wzrósł udział reklamy wideo – z 1 do 2,2 proc.

Aż 39 procent wydatków reklamowych przynoszą branże finanse, telekomunikacja oraz motoryzacja.


Wcześniej swój raport na temat polskiego rynku reklamowego przedstawił dom mediowy Starlink. Według jego szacunków w roku 2010 wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 1032 mln zł, co oznacza wzrost o 23,2 proc.

//sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane