• rozwiń

Nokia stawia na polskie audiobooki

Nokia stawia na polskie audiobooki
Foto: sxc.hu Foto: Audiobooki zdobywają coraz większą popularność

Fińska Nokia chce sprzedawać nasze audiobooki. W 2009 roku wbudowała do jednego ze swoich aparatów aplikację do słuchania książek z serwisu Audioteka.pl. Teraz jest zainteresowana zakupem usług tego serwisu, by wykorzystać je na zagranicznych rynkach - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Jak pisze "DGP", niewiele ponad rok po uruchomieniu sklepu internetowego Audioteka.pl ma w ofercie 1,5 tys. tytułów książek do słuchania. W ubiegłym roku sprzedano ponad 50 tys. sztuk. Plany na ten rok zakładają podwojenie sprzedaży.

Książki do słuchania sprzedają także m.in. Nexto.pl, Audiobook.pl czy Dosłuchania.pl. Oprócz plików mp3 do ściągnięcia przez internet dostępna jest też oferta CD. Pod względem biznesowym to wciąż niszowy sektor - zaznacza "DGP".

Marcin Beme, założyciel Audioteki cały rynek szacuje na 16–20 mln zł, podczas gdy wartość rynku książek to około 1,5 mld zł.

Potencjał w audiobookach powoli dostrzegają jednak też duże korporacje. Oprócz Nokii segment dostrzegł np. Orange. Na zlecenie operatora Audioteka stworzyła dedykowany serwis dla jego abonentów operatora. O podobnych rozwiązaniach myślą też inne sieci komórkowe - pisze "DGP".

bgr//kdj,k

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane