• rozwiń
    • WIG20 2234.49 +0.37%
    • WIG30 2529.24 +0.23%
    • WIG 58743.47 +0.21%
    • sWIG80 11588.18 +0.01%
    • mWIG40 3736.45 -0.34%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:24

Dostosuj

Temat: Turcja

Nietrafiona inwestycja Tesco. Firma chce się pozbyć tureckiej marki

Nietrafiona inwestycja Tesco. Chce się pozbyć tureckiej marki Odtwórz: Nietrafiona inwestycja Tesco. Chce się pozbyć tureckiej marki
Foto: Shutterstock | Video: tesco.com Foto: Tesco chce skoncentrować się na działalności na brytyjskim rynku | Video: Nietrafiona inwestycja Tesco. Chce się pozbyć tureckiej marki

Brytyjska sieć hipermarketów Tesco rozważa zmniejszenie udziałów w tureckim rynku - informuje "Financial Times". Rozważa również połączenie w Turcji z konkurencyjną siecią sklepów.

Przed Tesco, trzecim co do wielkości detalistą świata, trudna decyzja. Po tym, jak nierentowne okazały się jego inwestycje w Chinach a sprzedaż w Wielkiej Brytanii spadła, firma rozważa sprzedaż części sklepów w Turcji. Tam Tesco działa pod marką Kipa.

Jak informuje "Financial Times" Brytyjczycy rozważają połączenie sieci Kipa z największym tureckim detalistą Migros. Zarówno przedstawiciele Tesco, jak i Migros odmówili komentarza w tej sprawie.

Tesco chce skoncentrować się na działalności na brytyjskim rynku dlatego, że niepowodzeniem zakończyła się inwestycja w markę Fresh & Easy na amerykańskim rynku.

Słabe wyniki

W październiku Tesco informowało, że 191 sklepów w Turcji odnotowało słabe zyski za pierwsze półrocze. Dyrektor finansowy firmy Laurie McIlwee nie wykluczał wtedy działań "restrukturyzacyjnych". Zapewnił jednocześnie, że Tesco nie ma zamiaru wycofywać się z tureckiego rynku.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane