• rozwiń
    • WIG20 2207.25 -1.02%
    • WIG30 2509.43 -0.87%
    • WIG 58447.30 -0.69%
    • sWIG80 11609.77 +0.04%
    • mWIG40 3809.56 +0.31%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Niemcy zawojują polski internet?

Niemcy zawojują polski internet?
Foto: sxc.hu Foto: Polskie firmy szykują się na ciężką przeprawę

Na polski rynek internetowy wchodzi potężny gracz - pisze piątkowy "Puls Biznesu". Niemiecka firma 1&1 ma zamiar podbić sektor hostingu internetowego. Początek jest efektowny: Niemcy inwestują 10 milionów złotych i obiecują dwa lata darmowych usług.

Każdy, kto chce mieć własną stronę internetową - jeśli nie zamierza mieć na głowie utrzymania własnego serwera, opłat za dobre łącze, ciągłej walki z hakerami - musi skorzystać z usług fachowców. Hosting to wynajem miejsca na serwerach na strony www, pocztę itp.

Wchodząca w skład grupy United Internet firma 1&1 jest światowym potentatem w tej dziedzinie. Teraz ma zamiar zawojować polski rynek. Rodzima konkurencja szykuje się na wojnę cenową - pisze "Puls Biznesu".

Starcie na promocje

Dyrektor generalny 1&1, Oliver Mauss przyznaje na łamach gazety, że polski rynek internetowy jest jednym z najatrakcyjniejszych miejsc do rozwoju. Dlatego niemiecki gigant ma zamiar intensywnie walczyć o klientów.

Bronią, która ma pokonać takich krajowych potentatów jak Home.pl czy Netart, jest promocja "dwa lata za darmo" połączona z bardzo łatwym w użyciu narzędziem do tworzenia stron internetowych. Jak pisze "Puls Biznesu", tego w Polsce jeszcze nikt nie oferował.

Podobnie 1&1 wszedł na hiszpański rynek w 2007 roku, gdzie teraz jest numerem dwa.

Niemiec nie straszny

Niemcy zapowiadają, że w najbliższych miesiącach chcą przyciągnąć około 200 tysięcy osób i firm. Krajowi potentaci twierdzą na łamach "Pulsu Biznesu", że nie obawiają się o swoją pozycję.

Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający szczecińskiej firmy Home.pl twierdzi, że pozycja jej jest silna dzięki szerokiej ofercie usług dodatkowych. Jego zapewnienia kontrują przedstawiciele 1&1 zapowiadając, że po darmowej promocji wypuszczą cała paletę takich właśnie usług.

Siła zza Odry

W 2009 roku niemiecka firma miała 1,6 miliarda euro obrotów, 9,5 miliona klientów i obsługiwała 11 milionów stron internetowych. Jest liderem na rynku w Niemczech, Austrii i Wielkiej Brytanii. Zajmuje też czwartą pozycję w USA.

Siłą 1&1 jest rozbudowana infrastruktura, mówi "Pulsowi Biznesu" Jorg Lammers manager PR-u. Firma jest trzecia na świecie pod względem ilości posiadanych serwerów, za Google i Intelem.

Obsługując polskich klientów spółka będzie korzystać z swojej niemieckiej infrastruktury.

mk/sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane