• rozwiń
    • WIG20 2286.46 -0.60%
    • WIG30 2629.28 -0.57%
    • WIG 59092.01 -0.48%
    • sWIG80 11610.11 +0.08%
    • mWIG40 4032.87 -0.30%

Ostatnia aktualizacja: 2019-06-14 17:15

Dostosuj

Nie potrzebujemy kopa?

Nie potrzebujemy kopa?
Foto: sxc.hu Foto: Niektóre prognozy na ten rok mówią, że wartość sprzedaży napojów energetyzujących może nawet spaść

Koniec boomu w napojach energetycznych. Polski rynek napoi pobudzających ma już za sobą szybki rozwój. W 2009 roku ich sprzedaż urosła w Polsce tylko o 4 proc. Teraz, aby zdobyć przewagę, firmy prześcigają się w nowościach - pisze "Rzeczpospolita".

Niemal 680 mln zł przeznaczyliśmy w ubiegłym roku na energetyki – wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Nasze wydatki były o 3 proc. wyższe niż w 2008 roku, natomiast wielkość sprzedaży napojów pobudzających zwiększyła się o 4 proc.

Producenci są zgodni: po latach boomu, kiedy wydatki Polaków na energetyki rosły w szybkim tempie (tylko w 2008 roku zwiększyły się o ok. jedną trzecią), rynek się nasycił. Stało się to wcześniej, niż się spodziewała branża. Na początku ubiegłego roku szacowała, że nasze wydatki na napoje energetyczne w 2009 r. przekroczą 700 mln zł.

Jesteśmy już nimi nasyceni

Nasycenie rynku zaostrzy z pewnością rywalizację między firmami. Aby zdobyć przewagę nad konkurentami, producenci prześcigają się w nowościach. Patrycja Giurko, specjalista do spraw marek w Hoop Polska, uważa, że tylko innowacje są w stanie doprowadzić do niewielkiego wzrostu sprzedaży. Wiosną 2009 roku Hoop rozszerzył ofertę napoju R20 o smaku cytrynowym i wiśniowym. Między innymi dzięki nowościom udało mu się zwiększyć sprzedaż o 7 proc.

W ubiegłym roku na rynek energetyków z marką Green-Up, stworzoną na bazie naturalnych składników, wszedł natomiast Herbapol Lublin. – Po zaledwie kilku miesiącach obecności na rynku marka Green-Up zdobyła na nim szóste miejsce – mówi Jacek Sim, rzecznik Herbapolu.

Najnowszym chwytem producentów są energetyki typu shot, czyli skondensowane napoje w małych opakowaniach. Jednak Adam Bogacz, prezes firmy AKB Consulting analizującej rynek napojów, nie wierzy, że innowacje napędzą sprzedaż: – Polski konsument jest nastawiony na tani produkt o standardowym smaku.

ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane