• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Nie oceniaj kobiety po piwie

Nie oceniaj kobiety po piwie
Foto: www.wellsandyoungs.co.uk Foto: "Miej odwagę, mój przyjacielu" głosi slogan

Gdy w Wielkiej Brytanii pojawiły się reklamy pewnego piwa "zachęcające do krytyki swej partnerki", wybuchła moralna panika. Kampania została zablokowana, bo "promowała nadmierną śmiałość w ocenianiu kobiet".

Na plakacie piwa "Odwaga" (Courage) siedzi pan z piwnym brzuszkiem z niewyraźnym wyrazem twarzy. Obok niego pręży się kobieta w obcisłej spódnicy, wyraźnie uwypuklającej jej urocze krągłości.

Scenie towarzyszy też porcja piwa i podpis: "Miej odwagę, mój przyjacielu".

Nie dla krytyki

Instytucja regulująca angielski rynek reklamowy Advertising Standards Authority odebrała w związku z reklamą trzy skargi. W listach zarzucano plakatowi sugerowanie, że picie promowanego piwa zwiększa odwagę mężczyzn do oceniania, a nawet wykorzystywania kobiet, podaje portal "wirtualnemedia.pl".

Firma Wells & Young's która jest odpowiedzialna za kampanię uważa jednak, że slogan nawiązuje do podobnych akcji prowadzonych w latach 50. i 80. Przekaz ma być natomiast humorystyczną relacją ze zdarzenia z codziennego życia konsumentów piwa "Odwaga".

Za nic sobie mając tłumaczenia Wells & Young's, Advertising Standards Authority uznała, że modelka i slogan sugerują, iż ten napój zwiększa odwagę mężczyzn w wyrażeniu negatywnej opinii o stroju kobiety. I zakazała rozpowszechniania plakatów.

sm//kwj

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane