• rozwiń
    • WIG20 2105.88 -0.20%
    • WIG30 2409.13 -0.26%
    • WIG 56121.78 -0.15%
    • sWIG80 11637.53 +0.40%
    • mWIG40 3765.22 -0.58%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Nie angażujesz się w pracę? To normalne. Swoją pracę lubi tylko 13 proc. ludzi

Nie angażujesz się w pracę? To normalne. Swoją pracę lubi tylko 13 proc. ludzi
Foto: sxc.hu/ sxc.hu Foto: Zaangażowani pracownicy są dla firmy najbardziej wartościowi

Jedynie 13 proc. pracowników na całym świecie angażuje się w swoją pracę, czerpiąc przy tym satysfakcję i gwarantując rozwój firmy. Reszta nie wkłada wysiłku w pracę lub nawet ją kontestuje - wynika z raportu "State of The Global Workplace" instytutu Gallupa.

Autorzy raportu wskazują, że firmy, które inwestują w pracowników, otrzymują w zamian ich wyższe zaangażowanie, a w rezultacie nawet 3 razy większe zyski niż firmy, w których pracują osoby mało zaangażowane.

Trzy grupy

W raporcie opisano trzy rodzaje pracowników. Pierwszy z nich to ci zaangażowani (Engaged), którzy pracują z pasją i czerpią z tego radość. Takich pracowników jest tylko 13 proc.; są jednak dla firmy najbardziej wartościowi - wprowadzają innowacje i rozwijają ją.

Drugi typ to pracownicy niezaangażowani (Not Engaged). Stanowią większość - 63 proc. ogółu. Autorzy raportu piszą, że takie osoby nie wkładają energii i pasji w pracę, czekając tylko na zakończenie dnia. "

- Te 63 proc. w czasie dnia pracy "lunatykuje" - piszą autorzy raportu.

Trzecia grupa to pracownicy kontestujący pracę (wymienieni jako Actively Disengaged). Są niezadowoleni z pracy i zajęci demonstrowaniem tego niezadowolenia. W dodatku podważają osiągnięcia innych, zaangażowanych w pracę osób. Stanowią 24 proc. ogółu.

Inwestycja w pracowników

Autorzy raportu radzą, jak zwiększać zaangażowanie pracowników. Trzeba zatrudniać właściwych ludzi i inwestować w tych, którzy już pracują. Kolejnym wyzwaniem menedżerów jest dobre samopoczucia pracowników - im lepsze, tym wyższe zyski może osiągać firma. Eksperci Gallupa wskazują, że zaangażowani pracownicy nie tylko poprawiają wyniki finansowe firmy, ale też budują jej markę. Stają się jej ambasadorami w kontaktach z klientami i społeczeństwem.

- Dziś światowe PKB to ok. 60 bln dolarów i ta liczba wzrośnie do 200 bln dolarów w ciągu najbliższych 30 lat. (...) Konkurencja o konsumentów to mistrzostwa świata globalnej ekonomii. Nagrodą dla zwycięzców będą kwitnące gospodarki i nowe miejsca pracy. Przegrani zmierzą się z niepokojami i rewolucjami. Kraje, które podwoją liczbę zaangażowanych pracowników w każdej firmie, będą miały największą szansę, żeby zgarnąć lwią część z tych 140 bilionów dolarów - napisał w raporcie szef Gallupa Jim Clifton.

Instytut Gallupa (ang. The Gallup Organization) to najstarszy instytut badania opinii społecznej na świecie, założony w 1935 roku przez George'a Gallupa.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane