• rozwiń

Netia walczy światłowodem

Netia walczy światłowodem

Nawet milion klientów szerokopasmowego internetu w ciągu najbliższych trzech lat chce zdobyć Netia. Do końca tego roku z sieci oferowanej przez spółkę ma korzystać 200 tys. osób, a konkurencyjne ceny wymuszą obniżki także na konkurencji.

W okresie, który operatorzy uważają za martwy, Netia chce podkręcić sprzedaż swoich usług zarówno pośród własnych abonentów, jak i klientów Telekomunikacji Polskiej. Od początku roku Netia walczy o abonentów narodowego operatora. W pół roku zdobyła ich 41 tys. Kolejne 94 tys. internautów ma we własnej sieci.

Do końca miesiąca klienci mogą zawierać 2- i 3-letnie umowy. Przez pierwszych 6-12 miesięcy nie płacą nic, a przez następne 12 (lub 24) miesięcy od 49 do 109 zł miesięcznie. Średnio, przez cały czas trwania umowy zapłacą więc od 33 do 73 zł miesięcznie. Oferta jest o 27 proc. tańsza niż średnio u konkurencji.
- Ta oferta to jeden z ważniejszych kroków do realizacji tegorocznych planów sprzedaży usług internetowych - powiedział członek zarządu Netii Bertrand le Guern.

Analitycy zapowiadają, że ofensywa cenowa Netii wymusi działania konkurencji na tym polu.
- Śmielsze ruchy cenowe są przed nami. Zaczną się, gdy operatorzy będą oferowali dostęp do internetu klientom TP z wykorzystaniem tzw. uwolnionej pętli lokalnej (odcinek łącza od centrali telefonicznej do gniazdka klienta), a nie jak dziś, hurtowo kupując usługi od TP (tzw. BSA). Na wojnę cenową mogą pójść też ci, którzy nie będą wykonywali prognoz liczby klientów - mówi Paweł Olszynka, analityk krakowskiej firmy badawczej PMR.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane