• rozwiń
    • WIG20 2200.95 +0.54%
    • WIG30 2501.93 +0.53%
    • WIG 58144.64 +0.45%
    • sWIG80 11589.85 +0.23%
    • mWIG40 3798.73 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-09-13 17:15

Dostosuj

Najsilniejsze polskie marki

Najsilniejsze polskie marki
Foto: TVN CNBC Foto: Jakie marki kocha Polak

Lipton, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Delicje, TVN i sama Polska - to najsilniejsze marki w naszym kraju. Takie ustalenia przynoszą najnowsze badania firmy Young & Rubicam. Wśród 25 najsilniejszych marek w Polsce 19. miejsce zajmuje... Maryla Rodowicz.

Prowadzone od 17 lat badanie BrandAsset Valuator ma charakter globalny: objęło 44 tysiące marek, na jego potrzeby ankietowanych było 700 tysięcy osób na całym świecie.

Wśród pięćdziesięciu najsilniejszych marek znalazła się także na 31 miejscu TVN24.

1. Lipton
2. WOŚP
3. Delicje
4. Polska (jako kraj)
5. TVN
6. Mieszanka Wedlowska
7. Tymbark
8. Ptasie Mleczko
9. Alpen Gold
10. Hochland

TOP 25 polskich marek

Jak wskazuje wiceprezes Young & Rubicam Marek Staniszewski, marka to cztery elementy: wyróżnialność, adekwatność do potrzeb konsumenta, szacunek i wiedza. Oznacza to, że marką nie są tylko nazwy nadawane towarom handlowym. - Jako marki mierzymy celebrieties - czyli marki osobiste, mierzymy instytucje charytatywne, mierzymy nawet Kościół - wymienia Staniszewski, choć przyznaje, że najczęściej dotyczy to towarów lub usług.

Jak wskazuje, sama marka jest w pewnym sensie synonimem luksusu. - Jest czymś lepszym niż zwykły produkt. Marka to "image", to skojarzenia zbudowane wokół produktu, obecność w mediach. Marka oferuje też zwykle wyższą jakość - podkreśla.

Marka synonimem luksusu

Dla przedsiębiorców ważna jest informacja, że Polacy podejmując swoje decyzje konsumenckie kierują się markami w większym stopniu, niż konsumenci z wielu dojrzałych gospodarek.

- Jesteśmy wciąż taką grupą aspiracyjną, to znaczy lubimy marki, lubimy prestiż, lubimy pewien glamour - taki blichtr, który otacza duże silne marki. I po to sięgamy jako konsumenci. Czyli dla nas bardzo jest istotne, że coś jest uznanej marki, że to marka na przykład międzynarodowa. Stąd niektóre polskie firmy wprowadzają produkty pod markami, które mają takie obcobrzmiące nazwy - mówił na antenie TVN CNBC wiceprezes Young & Rubicam Marek Staniszewski


W tegorocznym badaniu BrandAsset Valuator w Polsce przebadano 1294 marki z 95 kategorii. Na zlecenie BAV Consulting badanie przeprowadziła agencja Millward Brown SMG/KRC, metodą face to face + self-completion na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej dla populacji 18–69 lat.

//sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane