• rozwiń
    • WIG20 2103.68 -0.21%
    • WIG30 2406.12 -0.16%
    • WIG 56047.39 -0.13%
    • sWIG80 11585.53 -0.05%
    • mWIG40 3753.25 -0.07%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-23 17:15

Dostosuj

Najcenniejsze marki świata

Najcenniejsze marki świata
Foto: TVN24.pl Foto: Oto najcenniejsze marki świata

Czy prosperity, czy recesja, czy też mozolne wychodzenie z kryzysu - jedno jest niezmienne: najlepsze marki świata rosną w cenę. Tę regułę potwierdza najnowsze badanie BrandZ Top100. Wartość wszystkich stu najcenniejszych marek świata wyceniono na pięć procent więcej niż przed rokiem - łącznie to astronomiczna kwota ponad 2 trylionów dolarów.

Czołówka rankingu to świat nowych technologii. Najcenniejszą marką świata pozostaje Google, wycenione o 14 procent drożej niż przed rokiem - na 114 miliardów dolarów. Tylko ona przekracza wartość stu miliardów, bo druga na liście IBM oszacowano na 86 miliardów dolarów. Koncern zanotował jednak duży wzrost - o 30 procent.

Trzecie miejsce należy do Apple. Przyrost wartości tej marki był jeszcze większy - o 32 procent, co dało sumę 83 miliardów dolarów. Czwarty na liście Microsoft wyceniono na 76 miliardów dolarów. Jego wartość nie zmieniła się w stosunku do wyliczeń sprzed roku.

Dalej zaczyna się świat żywności. Piąte miejsce rankingu zajmuje Coca Cola. Po symbolicznym wzroście wartości o 1 proc. wyceniono ją na niespełna 58 miliardów dolarów. O dwa miliardy mniej - po 1-procentowej stracie - warta jest marka McDonald's. Na sumę 57 miliardów dolarów wyceniono tytoniowe Marlboro. Jego wartość wzrosła w ciągu roku o 15 procent.

Ósmą pozycję rankingu zajmuje pierwsza marka wywodząca się spoza USA: China Mobile warta jest nieco poniżej 63 miliardów dolarów.

Po raz pierwszy na liście - od razu na miejscu 20. - notowany jest społecznościowy serwis Facebook, wyceniony na sumę 5,5 miliarda dolarów. Autorzy opracowania podkreślają jednak znaczenie społeczności internetowych w kreowaniu wartości wielu innych marek.

Zwracają też uwagę, że w ich rankingu po raz pierwszy pojawia się marka wywodząca się z krajów tzw. BRIC - grupy Brazylia-Rosja-Indie-Chiny. To ICICI - bank o największym kapitale w Indiach.

Inne ich ciekawe spostrzeżenie mówi, że gdyby ktoś w 2006 roku zainwestował sto tysięcy dolarów w akcje z indeksu amerykańskiej giełdy S&P, to dziś byłyby one warte ledwie 88,5 tysiąca dolarów. Jednak gdyby owe sto tysięcy dolarów przeznaczył na zakup papierów firm z zestawienia Brandz Top100 - to dziś byłyby one warte 118,5 tysiąca dolarów.


Ranking BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands co roku przygotowuje firma Millward Brown Optimor.

//sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane