• rozwiń

Na igrzyska kupujemy telewizory

Na igrzyska kupujemy telewizory
Foto: TVN24 Foto: Sport ma pomóc w sprzedaży telewizorów

Ostatni rok dla producentów i sprzedawców elektroniki nie należał do najlepszych. Jednak w tym roku liczą na spore odbicie. Spodziewają się, że olimpiada zimowa w Vancouver i mundial w RPA spowodują nawet 15-procentowy wzrost sprzedaży telewizorów - pisze "Rzeczpospolita".

Takie sportowe imprezy zawsze mają dobry wpływ na sprzedaż telewizorów - zacierają ręce zarówno producenci jak i właściciele sklepów z elektroniką.

- Duże wydarzenia sportowe często stają się impulsem do wymiany telewizora. Decydujące znaczenie ma oczywiście prestiż dyscypliny - od lat prym wiedzie piłka nożna - oraz to, czy w zawodach uczestniczy krajowa reprezentacja - komentuje rzecznik Panasonic Polska, Radosław Jaworski.

W tym roku dodatkowo producenci liczą na debiut technologii 3D. W tym systemie ma być transmitowanych kilka meczów z piłkarskich mistrzostw świata w RPA.

Zeszłoroczne spadki

2009 r. nie przyniósł korzyści producentom i sprzedawcom elektroniki. W pierwszych jego miesiącach sprzedaż telewizorów LCD i plazmowych mocno rosła, ale po listopadzie ten segment wartościowo w porównaniu z tym samym okresem 2008 r. zyskiwał jedynie 0,2 proc.

Sprzedaż całego rynku elektroniki konsumenckiej w ubiegłym roku była o prawie 10 proc. niższa niż w poprzednim.

mon//kdj

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane