• rozwiń
    • WIG20 2214.36 +1.07%
    • WIG30 2550.54 +1.06%
    • WIG 57264.89 +0.87%
    • sWIG80 11493.78 +0.17%
    • mWIG40 3957.52 +0.42%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Microsoft otwiera własne sklepy

Microsoft otwiera własne sklepy
Foto: TVN24 Foto: Microsoft stawia na swoje

Microsoft zatrudnił byłego menedżera Wal-Mart Stores, który ma pomóc firmie stworzyć własną sieć sklepów. To strategia zapożyczona od konkurencyjnego Apple'a. David Porter, ostatnio szef światowej sieci dystrybucyjnej w DreamWorks Animation SKG, będzie wiceprezesem ds. sieci detalicznej Microsoftu - czytamy w "The Wall Street Journal Polska".

Rzecznik Microsoftu powiedział, że obecne plany zakładają stworzenie "niewielkiej liczby" placówek. Podstawowym zadaniem Portera będzie określenie, gdzie mają powstać sklepy Microsoftu i kiedy je otwierać. Według niego Microsoft ma "ogromną szansę" stworzyć "światowej klasy centra zakupowe" dla swoich klientów.

Apple'owi się udało

Ta decyzja to sygnał, że firmy technologiczne w coraz większym stopniu stawiają na tradycyjne kanały handlowe, mimo że ryzykują oderwanie od swojego biznesu, jakim jest produkcja sprzętu i oprogramowania. Apple z siedzibą w Cupertino w Kalifornii wywołał powszechny sceptycyzm, gdy w 2001 roku otworzył swój pierwszy sklep. Obecnie ma ich ponad 200 i uważa się, że to one pomogły firmie zwiększyć sprzedaż takich swoich produktów, jak Maki, iPody i iPhony. Sklepy Apple'a, z ich przyciągającą wzrok architekturą, wysoko wykwalifikowanym personelem i "stanowiskami geniuszy", którzy zapewniają wsparcie techniczne, pozwalają Apple’owi pokazywać swoje produkty w takim otoczeniu, w którym nie giną one w mrowiu innego sprzętu elektronicznego. Własne sklepy mają również Sony i Bose.

Testy wyszły pomyślnie

Microsoft długo flirtował z pomysłem stworzenia własnego sklepu, nawet wtedy, gdy sprawdzał, który z partnerów handlowych będzie lepiej sprzedawał jego produkty. W magazynie o powierzchni 20 000 stóp kwadratowych, w pobliżu campusu na przedmieściach Seattle, Microsoft sprawdza różne koncepcje handlowe. Najważniejsze szczegóły dotyczące strategii handlowej wciąż jednak wymagają dopracowania. Firma podała, że w jej sklepach będzie można dostać szeroką gamę produktów, od komputerów osobistych z systemem operacyjnym Windows, przez telefony komórkowe obsługiwane przez Windows Mobile, po konsole do gier Xbox.

mkg/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane