• rozwiń
    • WIG20 2248.81 -0.29%
    • WIG30 2549.06 -0.10%
    • WIG 59141.35 -0.09%
    • sWIG80 11590.53 +0.39%
    • mWIG40 3780.28 +0.56%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

"Małe usterki się zdarzają". Rzecznik przeprasza za awarię

"Małe usterki 
 się zdarzają". Rzecznik przeprasza 
za awarię
Foto: TVN24 Foto: "Przepraszam wszystkich klientów"

Rzecznik Związku Banków Polskich Przemysław Barbrich przeprosił za serię poniedziałkowych awarii, które uniemożliwiły klientom kilku dużych banków dostęp do swoich internetowych kont. – Bardzo przepraszam wszystkich klientów – podkreślił w TVN24.

Rzecznik ZBP zapewnił też, że ci klienci, którzy z powodu awarii systemu nie zdążyli w terminie spłacić rat kredytów nie powinni się obawiać karnych odsetek.

– Nawet, jeśli bank je naliczył, jestem przekonany że uwzględni w takim wypadku reklamację – zapewniał Babich.

Reklamację złożą zapewne i ci klienci, którzy przy próbie pobrania pieniędzy z bankomatu nie dostali gotówki, a bank zaksięgował transakcję.

Wszystko w umowie

Podobnie - jak zapewniał już w poniedziałek Andrzej Wolski ze Związku Banków Polskich - banki poniosą odpowiedzialność za płatności terminowe, których nie można było dokonać z powodu awarii. Takie zapisy powinny znaleźć się w umowie z bankiem.

- Przy płatnościach, które rzeczywiście są terminowe i z winy banku taka płatność nie mogła dojść do skutku, patrząc w swoją umowę klient w pewnością może się doczytać, że bank bierze odpowiedzialność wówczas za tego typu przypadki - tłumaczył Wolski.

Grunt to się nie przejmować?

Zdaniem Barbricha, klienci nie powinni przejmować się awariami, bo te nie zagrażają bezpieczeństwu ich kont. – Takie awarie się zdarzają, polubiliśmy bankowość internetową i musimy się liczyć, że czasami na godzinę, dwie, trzy może się zdarzyć mała usterka – przekonywał.

I apelował do klientów, by w związku z tym nie odkładali ważnych przelewów na ostatnią chwilę.

Nie wina banków?

Związek Banków Polskich sugeruje też, że wina mogła nie leżeć po stronie banków. Problem mógł wystąpić u operatora obługującego systemy komputerowe kilku banków - ocenił Andrzej Wolski w TVN CNBC Biznes.

- Z tego, co jest nam wiadomo, bo badanie przyczyn jeszcze trwa, to problem nie jednego banku, tylko kilku, co mogłoby sugerować, że to nie jest wina banku tylko jakiegoś operatora, który obsługuje kilka banków - powiedział Wolski, nie precyzując jednak czy banki rzeczywiście miały wspólnego operatora, ani o jaką firmę może chodzić.

W poniedziałek problemy z dostępem do swoich kont mieli klienci mBanku, Citi Handlowego, Polbanku, ING Banku Śląskiego oraz Kredyt Banku.

jaś/iga/kdj/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane