• rozwiń
    • WIG20 2188.60 -0.14%
    • WIG30 2485.96 -0.23%
    • WIG 57891.47 -0.28%
    • sWIG80 11612.58 -0.07%
    • mWIG40 3787.74 -0.95%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 13:35

Dostosuj

Małe firmy unikają sieci

Małe firmy unikają sieci
Foto: sxc.hu Foto: Polscy przedsiębiorcy nie doceniają siły internetu. Tylko trochę ponad połowa firm ma swoją stronę www

Nie ma cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz - przekonują internauci i gospodarczy eksperci. Każdy, kto potrzebuje sprzętu komputerowego, drukarni czy lekarza - otwiera przeglądarkę, wpisuje interesujące hasło i... znajduje. Polscy przedsiębiorcy wiedzą to, gdy szukają - ale sami nie dają szansy się znaleźć.

Jak się pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, tylko nieco ponad połowa polskich firm ma własną stronę www: takich firm jest 57 procent.

I mniejsze przedsiębiorstwo, tym mniej chętnie zakłada swoją stronę www. Spośród tych firm, które zatrudniają do 10 pracowników, tylko 51,9 proc. ma własną stronę. Firmy zatrudniające co najmniej 50 pracowników - mają je już znacznie częściej (79,2 proc. A te największe - z ponad 250 pracownikami - 88.2 procent.

Niestety polscy przedsiębiorcy wciąż nie są powszechnie świadomi wagi internetu we współczesnym biznesie. A ta jest ogromny. W ubiegłym roku pytaliśmy internautów, co o tym sądzą. I okazuje się, że dla 60 procent użytkowników sieci brak firmowej strony www to jasny sygnał: tej firmy po prostu nie ma

Michał Łebkowski, dyrektor generalny Centrum Nowej Technologii

Nie ma w sieci, nie ma w ogóle

Niechęć małych firm do internetu dziwi ekspertów. - Zaniedbywanie internetu to poważny błąd. W dzisiejszym świecie, jeżeli czegoś nie ma w sieci, to praktycznie nie istnieje, i to także biznesowo - mówią "Dziennikowi Gazecie Prawnej" eksperci.

Co ciekawe jednak, ponad 90 procent "małych" polskich przedsiębiorców z internetu korzysta. Co z tego, skoro nie inwestują w budowę swojego wizerunku w internecie, co kosztuje raptem kilkaset złotych w skali roku?

- Niestety polscy przedsiębiorcy wciąż nie są powszechnie świadomi wagi internetu we współczesnym biznesie. A ta jest ogromny. W ubiegłym roku pytaliśmy internautów, co o tym sądzą. I okazuje się, że dla 60 procent użytkowników sieci brak firmowej strony www to jasny sygnał: tej firmy po prostu nie ma - tłumaczy "DGP" Michał Łebkowski, dyrektor generalny Centrum Nowej Technologii, agencji zajmującej się kreowaniem e-wizerunku firm.

"Drogi" internet

A czego wynika ta niechęć? Przedsiębiorcy mówią, że... nie stać ich na działanie w sieci. to tłumaczenie wydaje się jednak mało przekonujące: dziś stworzenie estetycznej i użytecznej strony to koszt 1,5-2 tys zł (często nawet mniej), a jej roczne utrzymanie to ok. 200 złotych.

- Tak naprawdę w dzisiejszym świecie dużo więcej kosztuje przedsiębiorcę jego nieobecność w internecie - przekonuje Jeremi Mordasiewicz, ekspert Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan".

Potwierdzają to np. przeprowadzone na Pomorzu badania. - Zbadano jak funkcjonuje 4 tys. firm założonych przy pomocy dotacji unijnych. Okazało się, że na 2,2 tys. firm, które przetrwały 3 lata, większość bardzo aktywnie działała w sieci i obowiązkowo miała własną witrynę - podkreśla Mordasiewicz.

Polska słabo wypada na tle Unii Europejskiej - średnia w krajach UE to blisko 67 procent firm, które mają własne strony www (w Polsce 10 pkt. proc. mniej). A w takich krajach jak Dania, Szwecja i Finlandia strony www ma blisko 90 procent wszystkich firm.

ktu/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane