• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: 2019-10-18 17:15

Dostosuj

Machina nie chce już mieć Pulsu

Machina nie chce już mieć Pulsu
Foto: TV Puls Foto: TV Puls ma na oku lepszego oferenta?

Platforma Mediowa Point Group wycofuje się ostatecznie z planów wejścia do telewizji Puls. O decyzji zarządu firmy poinformowano w giełdowym komunikacie spółki.

"Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG) informuje, iż 8 września br. podjął uchwałę o wycofaniu zainteresowania dalszymi negocjacjami w sprawie zakupu udziałów w Telewizji PULS sp. z o.o. (TV Puls)" -stwierdzono w dokumencie.

Jako powód podano dalej, że firma nie mogła dokonać analizy biznesowej projektowanej transakcji "z uwagi na ograniczenie przez TV Puls możliwości przeprowadzenia kompletnego due dilligence". Przypomniano też, że choć Point Group deklarowało gotowość złożenia wiążącej oferty, to udziałowcy TV Puls wycofali się z dalszych rozmów.

TV Puls poszukuje nowego udziałowca z kapitałem od czasu, gdy jesienią 2008 roku wycofał się z niej światowy magnat medialny News Corp. Rupperta Murdocha. Na początku lipca został podpisany list intencyjny z Point Group, według którego transakcja miała zostać zamknięta do 20 sierpnia. Do tego jednak nie doszło, prezes PMPG Michał Lisiecki informował, że wiążącej oferty nie złożono z powodu braku "satysfakcjonujących danych" na temat TV Puls. Zapewniał jednak, że rozmowy trwają.

Krótko potem udziałowiec TV Puls Dariusz Dąbski (49 proc. udziałów, pozostałe 51 proc. ma zakon franciszkanów) ogłosił, że firma nie zdecyduje się na tę transakcję. W tym samym czasie agencja Reutera doniosła, że pojawili się nowi zainteresowani zakupem TV Puls: spółka Central European Media Enterprises - właściciel stacji telewizyjnych m.in. w Czechach, Rumunii oraz na Słowacji, Słowenii i Ukrainie.

Platforma Mediowa Point Group S.A. od stycznia 2006 r. jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Zajmuje się działalnością marketingową i wydawniczą. Wśród jej czasopism są m.in miesięczniki - dla studentów "Dlaczego" i muzyczny "Machina". Niepowodzenie w transakcji z TV Puls jest drugim w ostatnim czasie: Point Grup uczestniczyła w wyścigu do przejęcia dziennika "Rzeczpospolita", ale po wielu tygodniach zaawansowanych negocjacji obaj udziałowcy "Rz" (Skarb Państwa i fundusz Mecom) podjęli decyzję o wycofaniu się ze sprzedaży gazety.

//sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane