• rozwiń
    • WIG20 2363.33 +1.00%
    • WIG30 2703.14 +0.81%
    • WIG 60413.66 +0.79%
    • sWIG80 11527.40 +0.39%
    • mWIG40 4133.99 +0.19%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 13:23

Dostosuj

Łopatka wieprzowa - to nią najczęściej sklepy kuszą klientów

"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" Odtwórz: "Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać"
"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" "Źródło: TVN24 BiS"

Sieci handlowe walczą o klientów głównie świeżym mięsem i kawą. Rzadziej niż przed rokiem promują też marki własne – informuje "Puls Biznesu".

W wielkonakładowych gazetkach sieci marketów i dyskontów król jest tylko jeden – łopatka wieprzowa. Jak wynika bowiem z analiz agencji badawczej ABR Sesta, w takich wydawnictwach zdjęcie płatu świńskiego mięsa pojawiło się w ub.r. 572 razy, bardzo często na pierwszych stronach.

Co na okładkach?

Za łopatką w zestawieniu najpopularniejszych towarów były filety z piersi kurczaka, szynka bez kości, ćwiartki z kurczaka i pomidory. Zaś wśród produktów markowych niepodzielnie królowały kawy koncernu Mondelez.

Po raz kolejny spadła też liczba promowanych w gazetkach artykułów marek własnych, produkowanych na zamówienie sieci. Najmocniej ich promocję ograniczyły dyskonty – o 5 pkt proc. w skali roku.

Własne marki

Marki własne są już dobrze znane klientom sieci dyskontowych, dlatego sklepy nie potrzebują zachęcać do ich wypróbowania, obniżając ceny – wyjaśnia wiceprezes ABR Sesta Marcin Dobek.

Agencja badawcza wzięła pod lupę asortyment prezentowany w zeszłym roku w ponad 4,6 tys. gazetek sieci spożywczych.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane