• rozwiń
    • WIG20 2103.68 -0.21%
    • WIG30 2406.12 -0.16%
    • WIG 56047.39 -0.13%
    • sWIG80 11585.53 -0.05%
    • mWIG40 3753.25 -0.07%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-23 17:15

Dostosuj

Linie lotnicze się łączą

Linie lotnicze się łączą
Foto: boeing.com Foto: Japanese Airlines miały w zeszłym kwartale 1 mld dolarów straty

Air France KLM ramię w ramię z Japanese Airlines. Jak podają źródła agencji Reuters, te największe europejskie linie lotnicze rozmawiają z japońskim przewoźnikiem o stworzeniu sojuszu, w ramach którego objęłyby mniejszościowy pakiet udziałów. Japanese Airlines to największy azjatycki przewoźnik, jeśli wziąć pod uwagę skalę przychodów.

Reuters podawał wcześniej, że z Japanese Airlines rozmawiają też z Delta i American Airlines. Mowa tu o inwestycji rzędu 200 do 300 milionów dolarów.

Przewoźnicy chcą nawiązać współpracę z japońskimi liniami, by poprawić swoje wyniki w Azji. Jeśli Japończycy zdecydują się na Deltę lub Air France, wycofają się tym samym z aliansu Oneworld, co - według analityków - oznaczałoby dla niego duży cios. Linie Japanese Airlines w ubiegłym kwartale miały miliard dolarów straty, dlatego - mimo pomocy rządu w Tokio - gwałtownie poszukują inwestora. Przewoźnik chce zakończyć negocjacje w tej sprawie do połowy października.

Będą miliardowe straty

Tymczasem Zrzeszenie Przewoźników IATA prognozuje, że straty sektora lotniczego w tym i ubiegłym roku będą gorsze niż te poniesione po atakach z 11 września. Analitycy przewidują, że w tym roku cały sektor poniesie straty w wysokości 11 miliardów dolarów zamiast 9 miliardów szacowanych wcześniej.

Są oni zdania, że sytuacja linii lotniczych na świecie nadal się pogarsza, a cała branża nie może oczekiwać powrotu do poziomów z ubiegłego roku wcześniej niż za 3 lata. Według IATA, sektor czeka jeszcze seria upadłości. Zyski przewoźników mają się kurczyć, nawet jeśli wzrośnie liczba pasażerów czy obroty przewozów cargo.

Jak wyliczyło Zrzeszenie, duże linie lotnicze w ciągu ostatnich 10 miesięcy zgromadziły 15 miliardów dolarów rezerw finansowych wobec 12 miliardów dolarów powstałego w tym czasie zadłużenia. W dużo gorszej sytuacji są mniejsze linie, którym brakuje rezerw i które mają kłopot z pozyskiwaniem pożyczek od banków.

ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane