• rozwiń
    • WIG20 2208.54 -0.16%
    • WIG30 2497.43 -0.11%
    • WIG 57950.18 -0.06%
    • sWIG80 11410.26 -0.38%
    • mWIG40 3665.88 +0.46%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Kurier przez śnieg nie dotrze

Kurier przez śnieg nie dotrze
Foto: TVN CNBC Foto: Dyrektor firmy "Siódemka': przesyłki ogą dotrzeć później

Zima paraliżuje pracę firm kurierskich. Część z nich wstrzymała przyjmowanie paczek z obawy, że nie zostaną dostarczone na czas - co spowoduje lawinę wniosków o odszkodowania.

Ograniczeń nie wprowadziła dotąd firma kurierska "Siódemka". - Odbieramy i doręczamy wszystkie przesyłki. Warunki pogodowe są jakie są, więc trzeba wybaczyć kurierom opóźnienia - powiedziała PAP rzeczniczka firmy Agnieszka Andrzejczuk.

Natomiast dyrektor sprzedaży "Siódemki" Marek Ragin przed kamerą TVN CNBC ocenił, że najgorzej z terminowością jest na południu Polski, a także w województwie mazowieckiem. - Dla klientów oznacza to opóźnienia, w zależności od miejsca 1,2,3-dniowe - mówił.

Dyrektor wskazał, że grudzień to zwykle najlepszy miesiąc dla branży kurierskiej. - Wszystkie firmy mogłyby obsłużyć wielu klientów i mieć lepsze przychody, niż w poprzednich miesiącach. To jeden taki miesiąc w roku. A warunki pogodowe uniemożliwiające odbiór przesyłek od klientów na pewno spowodują stratę - stwierdził Ragin.

Inni wstrzymali odbiór

Inne firmy kurierskie ograniczyły z powodu złej pogody możliwości nadawania i odbioru przesyłek. DHL Express wstrzymał zamawianie kurierów przez internet do czasu poprawy sytuacji na drogach, UPS nie przyjmuje niektórych przesyłek krajowych.

- Na terenach najbardziej dotkniętych skutkami pogody zostały wprowadzone czasowe ograniczenia w obsłudze klientów. Obecnie nie są przyjmowane także przesyłki ciężkie i paletowe. Natomiast przesyłki ekspresowe odbieramy od klientów w zależności od warunków drogowych i sytuacji w danym mieście i regionie" - poinformowała rzecznik DHL Anna Mazurek.

Firma UPS nie przyjmuje niektórych przesyłek krajowych. - Dostarczamy wszystkie przesyłki. Podejmujemy wszystkie zlecenia stałe, których jest większość w naszej sieci. Wszyscy klienci mogą nadać przesyłkę w punktach obsługi i centrach. Ograniczenia dotyczą zleceń jednorazowych składanych przez internet i infolinię. W dużej mierze ich nie przyjmujemy - powiedział dyrektor marketingu UPS Polska Grzegorz Urban.

Zastrzegł, że chodzi o przesyłki krajowe; przesyłki zagraniczne są przyjmowane i dostarczane. Dodał, że firma nie przewiduje, by ograniczenia miały potrwać dłużej, chociaż zastrzegł, że zależy to od pogody.

O możliwych utrudnieniach w doręczaniu i odbieraniu przesyłek z powodu warunków pogodowych informuje również na swoich stronach internetowych forma GLS Polska.

//sk

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane