• rozwiń
    • WIG20 2212.15 +1.32%
    • WIG30 2500.06 +1.21%
    • WIG 57986.45 +0.99%
    • sWIG80 11453.40 +0.21%
    • mWIG40 3649.14 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Kto tworzy opinię?

Kto tworzy opinię?
Foto: TVN24 Foto: IMM: Media ITI mają wyjątkowo silną pozycję

Najczęściej cytowanymi mediami były w czerwcu "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Dziennik Gazeta Prawna" i TVN24 - podał Instytut Monitorowania Mediów w raporcie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Wśród 15 najczęściej cytowanych mediów znalazła się także inna stacja telewizyjna koncernu ITI - TVN, a dwa pierwsze miejsca w zestawieniu portali internetowych zajęły onet.pl i tvn24.pl.

W czerwcowym rankingu "Dziennik Gazeta Prawna" wrócił na podium. Tuż za nim znalazła się stacja TVN24. W czerwcu "Dziennik Gazeta Prawna" wyprzedził stację o ponad 80 punktów (520 do 437 cytowań) notując wzrost powołań aż o 119 punktów. Dwa pierwsze miejsca pozostały bez zmian: nieprzerwanym liderem rankingu od niemal roku jest "Rzeczpospolita" (1018), a druga pozycja należy do "Gazety Wyborczej" (701).

Na co się powołują

IMM podaje, że media powoływały się na "Rzeczpospolitą" głównie w trzech kontekstach: wiadomości ekonomicznych, wyborów prezydenckich oraz sondaży i rankingów. Podobnie jak w maju, nadal bardzo dużą popularnością cieszy się wspólny ranking "Rzeczpospolitej" i "Perspektyw" wskazujący najlepsze uczelnie wyższe w Polsce oraz zestawienie stu najlepszych samorządów i niezmiennie – Lista 500.

Z kolei w powołaniach na "Gazetę Wyborczą" zdecydowanie dominowała tematyka wyborów prezydenckich. Media chętnie publikowały podane przez GW kwoty wydane na kampanię przez kandydatów na prezydenta, cytowały ankiety przedwyborcze pokazujące preferencje polityczne Polaków oraz zajmowały się kwestią niedokładnych sondaży wykonywanych na zlecenia poszczególnych mediów, w tym także "Gazety Wyborczej".

"Dziennik Gazeta Prawna" pojawiał się w innych mediach głównie w odniesieniu do informacji związanych z wyborami prezydenckimi. Drugim najpopularniejszym tematem doniesień było ustawodawstwo i prawo, a trzecim – rankingi i sondaże, w tym również badania opinii publicznej związane z wyborami.

onet.pl i tvn24.pl liderami internetu

Na stację TVN24 inne media powoływały się w sumie 437 razy. W zestawieniu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazła się jeszcze jedna stacja telewizyjna, również koncernu ITI - TVN (244). W zestawieniu stacji telewizyjnych widoczna jest - jak zauważa IMM - gigantyczna przewaga (razem 611 punktów) stacji z rodziny TVN nad kolejną w rankingu TVP1 (70).

"Media ITI mają wyjątkowo silną pozycję zarówno w zestawieniu stacji telewizyjnych jak i portali internetowych, gdzie na dwóch czołowych miejscach plasują się onet.pl (65) i tvn24.pl (34)" - napisał w raporcie IMM.

ram//mat

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane