• rozwiń
    • WIG20 2103.68 -0.21%
    • WIG30 2406.12 -0.16%
    • WIG 56047.39 -0.13%
    • sWIG80 11585.53 -0.05%
    • mWIG40 3753.25 -0.07%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-23 17:15

Dostosuj

Kryzys zjadł też lody

Kryzys zjadł też lody
Foto: sxc.hu Foto: Lody lody dla ochłody! Tylko po co się chłodzić, jak jest zimno?

Lato się skończyło, a wraz z nim sezon na lody. Hasło "Lody, lody, dla ochłody" miało jednak w tym roku mniejszą siłę niż dawniej. Czy to z powodu kryzysu, czy też niezbyt udanej pogody w lipcu - producenci lodów sprzedali ich znacznie mniej niż w poprzednie lato.

Firma Unilever - lider polskiego rynku lodów - przyznała, że w czerwcu i lipcu 2009 roku Polacy kupili o 14,5 procent mniej lodów niż przed rokiem. Wartość sprzedaży zmniejszyła się jednak nieco mniej - o 13,2 procent.

Lipiec nie potrzebował ochłody

- Branży zaszkodziły niskie temperatury na początku lata - mówi "Rzeczpospolitej" Zbigniew Grycan, prezes firmy "Grycan - Lody od pokoleń". - Nie jest wykluczone, że już nie da się odrobić spadków z początku sezonu - dodaje.

W sierpniu była i ładniejsza pogoda, i więcej amatorów zimnych przysmaków. Tomasz Leszko z Nestle Polska także potwierdził, że sierpień był dla branży znacznie lepszy niż wcześniejsze miesiące. Jednakże jeden miesiąc nie nadrobi całego lata. Jego zdaniem, łączna sprzedaż lodów w Polsce będzie niższa niż w 2008 roku.

W Polsce 70 procent sprzedaży lodów przypada na okres od kwietnia do września. W ubiegłym roku na lody wydaliśmy łącznie ok. 1,2 miliarda złotych.

ktu/sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane