• rozwiń

Konsumenci są wprowadzani w błąd

Konsumenci są wprowadzani w błąd
Foto: TVN24 Foto: UOKiK przyjrzy się nieuczciwym reklamom

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bije na alarm. - Wiele z reklam okazuje się nieprawdziwymi, wprowadzając konsumentów w błąd - informuje rzecznik Urzędu Małgorzata Cieloch. W dodatku Komisja Nadzoru Finansowego zapowiada przyjrzenie się reklamom banków.

UOKiK wszczął cztery postępowania przeciwko spółkom: Aster, Polkomtel, PTK Centertel oraz Tele2, które wykażą czy przedsiębiorcy w swoich reklamach wprowadzali klientów w błąd.

Zdaniem Urzędu, przykładem może być tutaj kampania prowadzona przez PTK Centertel, operatora sieci telefonii komórkowej Orange. Operator w okresie Świąt Bożego Narodzenia proponował ofertę "wybrane 3 numery", która wprowadzała promocyjne ceny za niektóre usługi Orange.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi czy przedsiębiorcy w reklamach wprowadzali klientów w błąd

uokik o reklamach

Jednak zdaniem UOKiK, mimo że oferta dotyczyła okresu Świąt, nie obowiązywała w dniach 24-26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok. Urząd chce sprawdzić, czy spółka nie naraziła klientów na nadmierne wydatki wprowadzając ich w błąd.

Plus też wprowadził w błąd?

Wątpliwości Urzędu wzbudziła również reklama spółki Polkomtel, operatora sieci telefonii komórkowej Plus, w której pojawiło się m.in. hasło "Laptop z modemem iPlus tylko za 1 zł".

Zdaniem prezesa UOKiK konsumenci mogli myśleć, że kupią komputer wraz z modemem za 1 zł. Jednak nie było to jednak możliwe, ponieważ tak niska cena dotyczyła jedynie modemu. Urząd ma także wątpliwości co do reklam Tele 2, a także spółki Aster.

KNF bierze się za banki

Komisja Nadzoru Finansowego zamierza przyjrzeć się reklamom banków. - KNF wydała trzy zalecenia dotyczące kampanii reklamowych banków - powiedział w Radiu PiN szef KNF Stanisław Kluza. Dodał, że Komisja analizuje jeszcze reklamy około 10 banków. Odmówił jednak podania ich nazw.

Komisji Nadzoru Finansowego nie podobają się niektóre spoty zachwalające roczne lokaty z bardzo wysokimi odsetkami, jakie klient może otrzymać na początku lub końcu trwania depozytu, a także reklamy informujące o oprocentowaniu lokat dostępnych wyłącznie dla klientów o zasobnych portfelach.

mwr//gak

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane