• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Konferencje i bankiety za pieniądze kierowców

Konferencje i bankiety za pieniądze kierowców
Foto: TVN24 Foto: Recykling aut wygląda różnie w Polsce i w EU

"W ekspresowym tempie rząd położył rękę na miliardzie złotych, który miał trafić na recykling aut. Pachnie skandalem "- pisze Puls Biznesu.

500 złotych opłaty recyklingowej - tyle płaci każdy, kto sprowadza używany samochód z zagranicy. Na "wrakowym" koncie w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska uzbierało się miliard złotych. To opłata recyklingowa od 2 mln samochodów sprowadzonych z Unii Europejskiej. Pieniądze te powinny zostać wykorzystane na sprzątanie i utylizację wraków samochodowych. Tak się jednak nie stało. Puls Biznesu donosi, że rząd w ekspresowym tempie zmienił przepisy i zamiast na utylizację wraków, wyda pieniądze m.in. na organizację międzynarodowej konferencji w Poznaniu.

Bo brakuje pieniędzy

Ministerstwo Środowiska postanowiło wykorzystać "wrakowy" miliard złotych na pokrycie kosztów międzynarodowych i krajowych konferencji, na które brakowało w budżecie pieniędzy. W grudniu 2008 r. w konferencji klimatycznej, pod patronatem ONZ, w Poznaniu może uczestniczyć nawet kilkanaście tysięcy osób ze 190 krajów. Trzeba zapłacić za ich dwutygodniowy pobyt.

- Nie da się tego inaczej określić, jak zwykłe złodziejstwo. Okrada się Polaków, którzy za ciężko zarobione pieniądze kupują za granicą używane samochody - komentuje sytuację dla PB Grzegorz Wlazło, rzecznik przedsiębiorców przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Łamią unijne przepisy

Przeznaczenie pieniędzy na inne cele niż inwestycje związane z demontażem i utylizacją samochodów jest niezgodne z unijnymi przepisami. Puls Biznesu zwraca też uwagę, że opłata recyklingowa pobierana jest z naruszeniem unijnych dyrektyw, które zobowiązują kraje członkowskie UE do tego by opłaty były adekwatne do oddziaływania samochodu na środowisko. Fakt, że fundusz wrakowy miał miliardową nadwyżkę jest dowodem na to, że opłaty pobierane w Polsce są zbyt wysokie.

//el

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane