• rozwiń
    • WIG20 2208.54 -0.16%
    • WIG30 2497.43 -0.11%
    • WIG 57950.18 -0.06%
    • sWIG80 11410.26 -0.38%
    • mWIG40 3665.88 +0.46%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Komornik w sukurs Michalczewskiemu

Komornik w sukurs Michalczewskiemu
Foto: TVN24 Foto: Dariusz Michalczewski walczy teraz w sądzie

Sądowy komornik zajął puszki z napojem Tiger Black Energy Drink. To kolejny etap sporu między producentem energetyzującego napoju a dawnym bokserem Dariuszem Tigerem Michalczewskim. Zajęcie towaru zbiega się z trwającą kampania reklamową puszkowanego Tigera.

Wytwórcą napoju jest firma FoodCare. W środę do jej siedziby wkroczył komornik z nakazem zajęcia produktów marki Tiger. W ten sposób sąd nakazał zabezpieczyć powództwo Dariusza Michalczewskiego w procesie o markę Tiger. Spór od dwóch lat toczy się przed Urzędem Patentowym oraz krakowskim sądem.

W swoim komunikacie firma FoodCare poinformowała, że postanowienie sądu, które wykonał komornik, zostało wydane na wniosek Fundacji Darka Michalczewskiego "Równe Szanse". Firma poinformowała także, że złoży zażalenie na tę decyzję.

Zajęcie napoju przez komornika w praktyce oznacza uniemożliwienie sprzedaży napoju Tiger. Następuje ono w bardzo niewygodnym dla producenta momencie: od dwóch tygodni trwa kampania rebrandingowa napoju Tiger Black Energy Drink. Kampanię zaplanowano do stycznia przyszłego roku w telewizji, kinie, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Nie wiadomo, czy w obecnej sytuacji będzie ona kontynuowana.

Partnerzy przeciwnikami

Markę Tiger w 2003 roku wspólnie wprowadzali na rynek FoodCare i Michalczewski. Aktywny wtedy jeszcze bokser udzielił wówczas FoodCare licencji na wykorzystanie znaku towarowego Tiger oraz swojego wizerunku. Sam też wystąpił w kampanii wprowadzającej napój na rynek.

Zgodna współpraca skończyła się dwa lata temu. Wówczas FoodCare bez wiedzy byłego już boksera usunął jego podobiznę z opakowania produktu, a także zmodyfikował skład napoju. Dariusz Michalczewski ma także pretensje, że producent stworzył konkurencyjną markę N-gine, której twarzą został Robert Kubica. Jak dowodzi, odbiera ona konsumentów Tigerowi.

Jak pisze Presserwis, od czterech lat marka Tiger pod względem wielkości sprzedaży jest liderem polskiego rynku napojów energetyzujących. Polska jest pierwszym krajem, gdzie lokalnej marce udało się pokonać Red Bulla.

//sk/k

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane