• rozwiń
    • WIG20 2171.75 -0.91%
    • WIG30 2464.87 -1.07%
    • WIG 57485.19 -0.98%
    • sWIG80 11656.29 +0.30%
    • mWIG40 3750.76 -1.91%

Ostatnia aktualizacja: 2019-09-20 17:15

Dostosuj

Kiepskie wyniki Agory. Spadki w kilku segmentach, w tym kluczowym: prasie

Kiepskie wyniki Agory. Spadki w kilku segmentach, w tym kluczowym: prasie
Foto: TVN24 Foto: Agora zanotowała spadki

W pierwszej połowie roku Agora - właściciel "Gazety Wyborczej" - zanotowała spadek przychodów na poziomie ponad 5 proc. rok do roku, do poziomu 533,7 mln zł. Spółka zanotowała też 0,8 mln zł straty netto, wobec 0,3 mln zł straty w tym samym okresie ubiegłego roku.

Na niższe przychody złożyło się kilka czynników - spadek o ponad 15. proc. wpływów ze sprzedaży reklam oraz o blisko 15 proc. niższe przychody ze sprzedaży wydawnictw. W skali roku wzrosły jednak przychody z pozostałej sprzedaży - usług poligraficznych, dystrybucji filmowej i sprzedaży biletów w kinach sieci Helios (w sumie ponad 28 proc. w skali roku).

Niższe koszty

Agora zanotowała niższe niż przed rokiem koszty operacyjne (529,7 mln zł). To głównie efekt restrukturyzacji w spółce, w tym zwolnień przeprowadzonych jesienią ubiegłego roku. Spółka ograniczyła też o blisko 30 proc. wydatki na reprezentację i reklamę.

Z kolei EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek od kredytów, podatków i amortyzacji) wzrosła do 54 mln zł. Agora zakończyła I połowę roku stratą netto na poziomie 0,8 mln zł.

W pierwszym półroczu Agora ponad 46 proc. przychodów osiągnęła w segmencie prasy codziennej, prawie 20 proc. w kinach, nieco ponad 14 proc. w sektorze reklamy zewnętrznej, a nieco ponad 10 proc. w internecie.

Spadki

Jeżeli spojrzymy na bilans spółki jedynie w II kwartale roku, to jej przychody spadły o 4 proc. (w porównaniu z ubiegłym rokiem) i wyniosły 271,9 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 0,6 mln zł.

Jak podała spółka - w najbardziej dochodowym segmencie - przychody ze sprzedaży egzemplarzowej "Gazety Wyborczej" wyniosły 25 mln i (spadek o prawie 4 proc.), a z reklam 38,5 mln zł (spadek o 33,3 proc.). Przychody z prasy bezpłatnej, ze sprzedaży reklam wyniosły 6 mln zł (spadek o 18,9 proc.), a wpływy bezpłatnego dziennika "Metro" z ogłoszeń były niższe o 30 proc. niż przed rokiem.

Może być to wynik spadającej sprzedaży flagowego produktu Agory "Gazety Wyborczej" i kurczących się budżetów reklamowych w prasie. Jak podała spółka w II kw. 2013 r. "GW" miała średnie rozpowszechnianie płatne na poziomie 225 tys. egz. (spadek o 12,7 proc.).

Spadły też przychody z czasopism o 37,6 proc., a z segmentu radiowego o 13,3 proc.

Przychody segmentu internetowego Agory to 29,8 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych - 24,2 mln zł, a ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach - 4,1 mln zł.

Kurs akcji Agory na godzinę 15.30 wyniósł 8,04 i był na 4,3 procentowym minusie. Cała giełda natomiast rosła o 1 proc.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane