• rozwiń
    • WIG20 2173.09 -1.86%
    • WIG30 2503.29 -1.85%
    • WIG 56351.13 -1.60%
    • sWIG80 11476.16 -0.15%
    • mWIG40 3910.83 -1.18%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Karmią, myją, zarabiają

Karmią, myją, zarabiają
Foto: Unilever Foto: Świat jadł, mył się i pachniał - a oni zarabiali

Międzynarodowy koncern Unilever chwali się doskonałymi wynikami za 2010 rok. Sprzedaż wzrosła o ponad 11 procent, zysk netto więcej niż 1/4. Koncern jest właścicielem szeregu popularnych marek - od herbaty Lipton i margaryny Delma, przez zupy Knorr i pastę do zębów Signal, po dezodoranty Axe i środek do toalet Domestos.

Unilever jest jednym z trzech głównych światowych producentów towarów konsumpcyjnych, oprócz koncernów Colgate Palmolive oraz Procter and Gamble.

Światowa sprzedaż koncernu w 2010 roku wyniosła 44,3 miliarda euro. Unilever zwiększa obroty dzięki szybkiemu rozwojowi działalności na rynkach wschodzących. Wskazuje tu zwłaszcza Brazylię, Indie i Chiny. Wartość sprzedaży wzrasta również dzięki podwyżkom cen mydła i szamponów.

Według analityków spółka wkracza w okres przyspieszającego rozwoju. W przyszłości spółka planuje 80 procent produktów sprzedawać na rynkach wschodzących. Obecnie jest to około 50 procent.

//sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane