• rozwiń

Jak reklama, to w sieci

Jak reklama, to w sieci
Foto: TVN24 Foto: Tylko wydatki na reklamę w sieci mają szansę konkrować z tymi na telewizję

Rynek rozrywki i mediów będzie wzrastał w ciągu najbliższych 4 lat w tempie 5 proc. rocznie osiągając w 2014 roku poziom 1,7 bln dolarów – wynika z najnowszego raportu firmy PricewaterhouseCoopers (PwC) "Global Entertainment & Media Outlook 2010-2014". W Polsce będzie rozwijał się trochę szybciej i skumulowana roczna stopa wzrostu wyniesie do 2014 roku 5,5 proc.

Dzięki takiemu wzrostowi, wartość rynku reklamy i mediów na koniec 2014 roku sięgnie w Polsce prawie 11 mld USD. Najszybciej w nadchodzących latach będą się rozwijały w Polsce segmenty związane z technologiami cyfrowymi czyli dostęp do internetu, reklama w internecie oraz platformy telewizyjne - pisze w raporcie PwC.

Reklama telewizyjna będzie w latach 2010-2014 nadal rosła i utrzyma dominującą pozycję, stanowiąc wciąż 47 proc. rynku reklamy w Polsce w 2014 roku.

Najszybciej będzie rosła reklama online

Natomiast reklama online, która charakteryzuje się największym wzrostem w skali globalnej, konsekwentnie odbiera udziały w rynku mediom drukowanym, aby razem z telewizją dominować w nowo powstających kampaniach reklamowych. W najbliższych czterech latach nadal kurczył się będzie rynek reklamy prasowej.

W regionie Europy Środkowo–Wschodniej wartość rynku reklamy internetowej wzrosła w 2009 roku o 13,2 proc. (do 1,5 mld dol.). Oznacza to jednak znaczące obniżenie tempa rozwoju, biorąc pod uwagę ponad 50-procentowy wzrost z 2008 roku. Obecnie skumulowany roczny wzrost prognozowany do roku 2014 wynosi prawie 20 proc., kiedy to rynek osiągnie wartość 3,6 mld dolarów.

PwC szacuje, że w Polsce wartość rynku reklamy online wzrośnie do 717 mln dolarów w 2014 roku, a roczna stopa wzrostu wyniesie 12,3 proc.

W 2014 r. mniej na reklamę niż w 2006

Jednak perturbacje na rynku mediów odbiły się szczególnie mocno na wysokości przychodów osiąganych z reklamy, która jest szczególnie wrażliwa na wahania koniunktury.

"Choć widać już pewne oznaki poprawy w tym segmencie, prognozuje się, iż wydatki reklamowe raczej nie wrócą już do poprzedniego poziomu. Oznacza to, że w USA do roku 2014 nadal wynosić będą ok. 9 proc. mniej niż w 2006 roku. Światowa reklama będzie rosnąć w tempie 4,2 proc. z 406 mld USD w 2009 roku do 498 mld USD w 2014 roku" - czytamy w raporcie.

ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane