• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Jak mundial - to piwo i chipsy

Jak mundial - to piwo i chipsy
Foto: sxc.hu Foto: Chipsy skusiły kibiców

Choć naszych reprezentantów na boiskach w RPA zabrakło, to mundial zachęcił Polaków do zakupów. Co piliśmy i jedliśmy oglądając w telewizji mecze, zbadało Centrum Monitorowania Rynku. Wyniki przynosi "Puls Biznesu".

Sprzedaż piwa w czasie mistrzostw świata wzrosła o 18 proc. w porównaniu z podobnym okresem poprzedniego roku. Jeszcze mocniej skoczyła sprzedaż chipsów - o 21 proc. O ile w przypadku piwa większe spożycie można tłumaczyć upałami - choć akurat w Polsce w tym czasie było raczej chłodno, o tyle skok popytu na przekąski jest ewidentnym dowodem, że to mundial nakręcił koniunkturę.

Tradycyjną rywalizację piwa z wódką w czasie mundialu 3:1 wygrało jasne pełne. W finałowym tygodniu udział wódki w sprzedaży alkoholi stanowił ledwo 26 proc., zaś piwa - 74 proc., podczas gdy równo rok wcześniej było to odpowiednio 31 i 69 proc.

Tradycyjnie największym zainteresowaniem kibiców cieszy się finał mistrzostw świata. Mecz Hiszpania - Holandia zebrał przed telewizorami ponad 8,5 mln Polaków. Tego dnia średnia wartość piwnego zakupu wynosiła 7,18 zł, o 13 proc. więcej w porównaniu z przeciętną w okresie letnim.

Wartość zakupu chipsów wzrosła w apogeum mistrzostw o 15 proc., przy czym o ile zwykle kupowanych jest więcej małych paczek z tym przysmakiem, o tyle w dniu finału klienci sklepów sięgali po większe opakowania - wylicza "Puls Biznesu".

jaś/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane