• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Internet pokonał radio

Internet pokonał radio
Foto: TVN24 Foto: Internet pokonał radio

Internet awansował do pierwszej ligi mediów reklamowych. Reklama online jest już w Polsce większa niż radiowa, a w tym roku zapewne prześcignie reklamę zewnętrzną - pisze "Gazeta Wyborcza".

Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce sięgnęła w zeszłym roku 743 mln zł. Co to oznacza? Internet ma już 8,7 proc. udziału w całym polskim torcie reklamowym, czyli więcej niż radio (zebrało 572 mln zł). Wzrost ekonomicznego znaczenia tego medium w ostatnich latach jest zawrotny - jeszcze zaledwie cztery lata temu udział internetu w polskim rynku reklamowym pozostawał poniżej 1 proc., a reklamodawcy traktowali go jako egzotyczną ciekawostkę. Raport o rynku e-reklamy przygotowała dla IAB firma konsultingowa PricewaterhouseCoopers (PwC).

Internauta to dobry adresat reklamy

Skąd wziął się reklamowy fenomen internetu? Mówi Robert Biegaj z zarządu IAB Polska (reprezentuje portal Gazeta.pl): - Z internetu korzysta w Polsce coraz więcej osób, już ok. 14 mln powyżej 7. roku życia. W grupie wiekowej 15-19 lat z sieci korzystają niemal wszyscy, a to są ludzie, którzy już za chwilę, gdy tylko staną się nieco starsi, będą najbardziej atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Internauci się bogacą - w porównaniu z poprzednimi latami jest wśród nich coraz mniej osób bez dochodów, a coraz więcej z dużymi dochodami. I spędzają w sieci coraz więcej czasu - w grudniu ubiegłego roku przeciętny polski internauta spędził w sieci ponad 38 godzin - o dziesięć godzin więcej niż w grudniu rok wcześniej. W życiu bardzo wielu osób internet stał medium pierwszoplanowym i reklamodawcy wyciągają z tego wnioski.

mpj/tr

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane