• rozwiń
    • WIG20 2344.03 +0.97%
    • WIG30 2681.21 +0.94%
    • WIG 60902.04 +1.18%
    • sWIG80 11928.15 +0.52%
    • mWIG40 4035.38 +0.48%

Ostatnia aktualizacja: 2019-07-19 17:15

Dostosuj

Internet głównym źródłem informacji dla... internautów

Internet głównym źródłem informacji dla... internautów
Foto: TVN24 Foto: Internauci stawiają na internet

Internet jest głównym źródłem informacji dla 53 proc. polskich internautów - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. To duża część społeczeństwa, bo - jak pokazuje inne badanie - internautów jest w naszym kraju już prawie 16 milionów.

Jak wynika z raportu "Polski internet 2008/2009" firmy badawczej Gemius przez 2 lata liczba korzystających z internetu wzrosła o blisko 3 mln do 15,8 mln.

Internet nadal jest najpopularniejszy wśród ludzi młodych (z sieci korzysta aż 87 proc. osób w wieku 16-24 lata), najsłabiej zaś reprezentowana jest grupa osób w wieku 55 lat i więcej – jedynie 11,5 proc. z nich to użytkownicy internetu. Struktura wiekowa populacji internautów powoli ulega zmianie – z sieci korzysta coraz więcej osób starszych.

W dalszym ciągu internet najrzadziej dociera do mieszkańców wsi – jedynie 30 proc. z nich korzysta z sieci. Dla porównania, w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców jest to 56,1 proc.

W listopadzie 2008 roku polski internauta spędzał w sieci średnio ponad 44 godziny miesięcznie, co czyli średnio prawie półtorej godziny dziennie. W porównaniu z 2004 rokiem jest to blisko o godzinę dziennie więcej.

Jacy są polscy internauci?

Wyniki badań przeprowadzonych w 2008 roku przez Gemius pokazały również, że korzystanie z mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) za pośrednictwem sieci stało się standardem dla większości polskich internautów.

Potwierdza to ankieta przeprowadzona na zlecenie ING Banku Śląskiego przez Millward Brown SMG/KRC. Wynika z niej, że internet dla internautów jest głównym źródłem informacji, ważniejszym od telewizji, prasy i radia.

Według badania, za najbardziej wiarygodny program informacyjny polscy internauci uważają "Fakty", które ocenia w ten sposób aż 47 proc. internautów. "Wiadomości" cieszą się uznaniem 19 proc., "Teleexpress" - 12 proc., "Wydarzenia" - 8 proc., a "Panorama" - 6 proc.

51 proc. polskich internautów byłoby zainteresowane możliwością oglądania w sieci TVN, a 39 proc. - TVN24. Dwóch na pięciu internautów uznało portal Onet.pl za najlepsze zastępstwo prasy drukowanej (43%).

Polscy internauci najbardziej chcieliby czytać blogi prowadzone przez prof. Władysława Bartoszewskiego (20 proc. wskazań) i premiera Donalda Tuska (19 proc.). Internetowe pamiętniki byłych prezydentów Lecha Wałęsy i Aleksandra Kwaśniewskiego chętnie przeglądałoby po 7 proc. ankietowanych. Z kolei blogi Zbigniewa Ziobro, Stefana Niesiołowskiego i Lecha Kaczyńskiego budzą zainteresowanie u odpowiednio 6 proc., 5 proc. i 3 proc. użytkowników sieci. 15 proc. badanych nie chce natomiast czytać jakiegokolwiek pamiętnika internetowego prowadzonego przez polityka.

Badanie opinii o polskich mediach i politykach w internecie zostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego w grupie 500 osób deklarujących dostęp do sieci. Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącego roku.

bgr/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane