• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Informacyjnego giganta kryzys nie dotknął

Informacyjnego giganta kryzys nie dotknął
Foto: TVN CNBC BIZNES Foto: Tom Glocer zdradza sekrety agencyjnego biznesu

- Przez ostatni rok, pomimo ogromnych zaburzeń byliśmy w stanie sprostać naszym prognozom, które zakładały utrzymanie wyników lub wzrosty - mówi TVN CNBC Biznes szef agencji Reuters Thomson Tom Glocer, który uczestniczy w Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. I zapowiada: agencja już szykuje się, aby zaskoczyć rynek nowymi produktami.

Szef największej na świecie agencji informacyjnej nie krył zadowolenia z lekkiego dla jego firmy przebiegu kryzysu. - Nikt z nas nie widział tak trudnego układu warunków dla klientów i dla nas - przyznał Tom Glocer.

Zaraz jednak podkreślił, że jego agencja zareagowała szybko na sytuację. - Pracowaliśmy cały rok przenosząc zasoby do sektorów, które notowały wzrost. Nawet w zeszłym roku obserwowaliśmy 30-procentowy rozwój biznesu w Brazylii. Dwucyfrowe wzrosty obserwowaliśmy też w Chinach i w Indiach. (...) To były dla nas rejony wzrostu. Przez ostatni rok, pomimo ogromnych zaburzeń, byliśmy w stanie sprostać naszym prognozom, które zakładały utrzymanie wyników lub wzrosty - powiedział.

Dobrej informacji kryzys się nie ima

Nie bez znaczenia dla agencji był fakt, że jej produkt nie podlega tak silnym wahaniom jak inne sektory gospodarki. - Jeśli jesteś na przykład maklerem lub handlujesz się walutami zagranicznymi, lub jesteś menedżerem portfolio inwestycyjnego, lub prawnikiem, lub księgowym, to potrzebujesz informacji i programów jakie my zapewniamy, aby można było wykonywać swoją pracę. Nie polegamy na przypadkowych decyzjach klientów, którzy wobec recesji zaciskają pasa i ograniczają wydatki na przykład nie chodząc do kina. Kiedy nasze narzędzia są konieczne do pracy i doradztwa, nie można zrezygnować z usług Thomson Reuters - wyjaśnił prezes.

Zaznaczył, że przychody firmy zbierane w postaci rocznego abonamentu zbliżają się do 13 miliardów dolarów.

Nowości w Nowym Roku

Nie polegamy na przypadkowych decyzjach klientów, którzy wobec recesji zaciskają pasa i ograniczają wydatki na przykład nie chodząc do kina. Kiedy nasze narzędzia są konieczne do pracy i doradztwa nie można zrezygnować z usług Thomson Reuters

glocer o reuterze

Glocer zdradził też, że z niecierpliwością wyczekuje najbliższej przyszłości. - To dla nas ważny rok, jeśli chodzi o nowy produkt. Thomposn Reuters powstał w wyniku fuzji w 2008 roku. Pracujemy nad integracją obu części firmy, abyśmy mogli działać jak jeden organizm. W tym roku planujemy wystartować z nowym produktem, z trzema nowymi platformami. Pierwsza, właśnie uruchamiana jest związana z naszymi usługami prawnymi. Kolejna platforma, związana z branżą finansową, wystartuje pod koniec lata. Trzecia będzie obsługiwać firmy obsługi podatkowej. Te platformy to duże inwestycje technologiczne o łącznej wartości miliarda dolarów - powiedział szef agencji.

Hitem ma być jednak inny projekt. - Największą rzeczą na jakiej się skupiamy jest rozwój usług na rynek finansowy. Startujemy z bardzo innowacyjnym serwisem video o nazwie Reuters Insider, który zapewnia funkcjonalność podobną do tej, jaką oferuje YouTube, ale na profesjonalnym poziomie w połączeniu z innymi informacjami dostępnymi na terminalu. Nie jest to więc transmisja telewizyjna jaką obecnie zapewniamy. To profesjonalne narzędzie wykorzystujące wideo będzie dostępne jeszcze w tym roku - wyjaśnił.

mkg/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane