Informacyjnego giganta kryzys nie dotknął

- Przez ostatni rok, pomimo ogromnych zaburzeń byliśmy w stanie sprostać naszym prognozom, które zakładały utrzymanie wyników lub wzrosty - mówi TVN CNBC Biznes szef agencji Reuters Thomson Tom Glocer, który uczestniczy w Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. I zapowiada: agencja już szykuje się, aby zaskoczyć rynek nowymi produktami.
Szef największej na świecie agencji informacyjnej nie krył zadowolenia z lekkiego dla jego firmy przebiegu kryzysu. - Nikt z nas nie widział tak trudnego układu warunków dla klientów i dla nas - przyznał Tom Glocer.
Zaraz jednak podkreślił, że jego agencja zareagowała szybko na sytuację. - Pracowaliśmy cały rok przenosząc zasoby do sektorów, które notowały wzrost. Nawet w zeszłym roku obserwowaliśmy 30-procentowy rozwój biznesu w Brazylii. Dwucyfrowe wzrosty obserwowaliśmy też w Chinach i w Indiach. (...) To były dla nas rejony wzrostu. Przez ostatni rok, pomimo ogromnych zaburzeń, byliśmy w stanie sprostać naszym prognozom, które zakładały utrzymanie wyników lub wzrosty - powiedział.
Dobrej informacji kryzys się nie ima
Nie bez znaczenia dla agencji był fakt, że jej produkt nie podlega tak silnym wahaniom jak inne sektory gospodarki. - Jeśli jesteś na przykład maklerem lub handlujesz się walutami zagranicznymi, lub jesteś menedżerem portfolio inwestycyjnego, lub prawnikiem, lub księgowym, to potrzebujesz informacji i programów jakie my zapewniamy, aby można było wykonywać swoją pracę. Nie polegamy na przypadkowych decyzjach klientów, którzy wobec recesji zaciskają pasa i ograniczają wydatki na przykład nie chodząc do kina. Kiedy nasze narzędzia są konieczne do pracy i doradztwa, nie można zrezygnować z usług Thomson Reuters - wyjaśnił prezes.
Zaznaczył, że przychody firmy zbierane w postaci rocznego abonamentu zbliżają się do 13 miliardów dolarów.
Nowości w Nowym Roku
Glocer zdradził też, że z niecierpliwością wyczekuje najbliższej przyszłości. - To dla nas ważny rok, jeśli chodzi o nowy produkt. Thomposn Reuters powstał w wyniku fuzji w 2008 roku. Pracujemy nad integracją obu części firmy, abyśmy mogli działać jak jeden organizm. W tym roku planujemy wystartować z nowym produktem, z trzema nowymi platformami. Pierwsza, właśnie uruchamiana jest związana z naszymi usługami prawnymi. Kolejna platforma, związana z branżą finansową, wystartuje pod koniec lata. Trzecia będzie obsługiwać firmy obsługi podatkowej. Te platformy to duże inwestycje technologiczne o łącznej wartości miliarda dolarów - powiedział szef agencji.Nie polegamy na przypadkowych decyzjach klientów, którzy wobec recesji zaciskają pasa i ograniczają wydatki na przykład nie chodząc do kina. Kiedy nasze narzędzia są konieczne do pracy i doradztwa nie można zrezygnować z usług Thomson Reuters
glocer o reuterze
Hitem ma być jednak inny projekt. - Największą rzeczą na jakiej się skupiamy jest rozwój usług na rynek finansowy. Startujemy z bardzo innowacyjnym serwisem video o nazwie Reuters Insider, który zapewnia funkcjonalność podobną do tej, jaką oferuje YouTube, ale na profesjonalnym poziomie w połączeniu z innymi informacjami dostępnymi na terminalu. Nie jest to więc transmisja telewizyjna jaką obecnie zapewniamy. To profesjonalne narzędzie wykorzystujące wideo będzie dostępne jeszcze w tym roku - wyjaśnił.
mkg/skPodziel się:
Dodaj Komentarz
Zasady forum
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.