• rozwiń
    • WIG20 2235.52 -0.59%
    • WIG30 2531.97 -0.67%
    • WIG 58816.98 -0.55%
    • sWIG80 11572.11 -0.16%
    • mWIG40 3758.82 -0.57%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Infiniti wjeżdża do Polski

Infiniti wjeżdża do Polski
Foto: sxc.hu Foto: Luksusowa marka ze stajni Nissana

Japońskie cudo techniki, Infiniti ze stajni Nissana, oficjalnie trafi na Polski rynek w październiku. Czy zagrozi znanym u nas producentom luksusowych aut, jak Mercedes, BMW czy Audi?

Pierwszy oficjalny salon i serwis Infiniti w Polsce ruszy 6 listopada w Warszawie. Prowadzony będzie przez grupę PGD, która wyłożyła na inwestycje 11 mln zł - czytamy w "Pulsie Biznesu".

- Do końca 2009 r. zamierzamy znaleźć chętnych na 160 pojazdów. Od 2013 r. nasza sprzedaż powinna wzrosnąć do 500-600 samochodów rocznie - zapowiada Grzegorz Szczypior, menedżer generalny Centrum Infiniti Warszawa.

Czwórka aut dla bogatych

Początkowo w salonie dostępne będą cztery modele. Ich ceny zaczną się od 160,9 tys. zł za G37 Sedan, a skończą na 280 tys. zł za FX50S. Firma stawia najbardziej na sportowe SUV-y, popularne w Polsce dzięki prywatnemu importowi z USA, dotyczącego dziś 215 aut japońskiej firmy - podaje "PB".

Oficjalny importer nie boi się jednak prywatnej konkurencji. - Ostatnio dolar się umocnił, ale auta sprowadzane z rynku USA nie są objęte gwarancją - podkreśla Wojciech Kordalewski, dyrektor regionu mazowieckiego PGD.

Prawie jak BMW?

- Pod względem wielkości sprzedaży nie będziemy rywalizować z markami takimi, jak Mercedes, Audi czy BMW. Nie mamy w ofercie niektórych typów aut: mniejszych samochodów czy kombi. Wolimy się porównywać do konkretnych modeli konkurencji. Na przykład chcemy, by nasz FX powalczył o rynek z modelami X5 i X6 BMW - zaznaczył szef polskiego Infiniti w rozmowie z "PB".

Jak widzą sytuację Infiniti na rynku eksperci? - Marka ma przed sobą bardzo trudne zadanie. Zapewne nie dostanie od Nissana, swojego właściciela, takiego wsparcia, jakiego udzieliła Lexusowi Toyota. Zakładam jednak, że jakość i renoma tej marki dają pewną szansę, że auta przyjmą się w Europie i Polsce - ocenia Marek Konieczny, prezes PIM Consulting.

sm/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane