• rozwiń
    • WIG20 2173.75 +0.82%
    • WIG30 2463.94 +0.89%
    • WIG 57297.12 +0.70%
    • sWIG80 11452.13 -0.32%
    • mWIG40 3670.47 +0.71%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Idzie jak... woda

Idzie jak... woda
Foto: sxc.hu Foto: W tym roku sprzedaż wody w butelkach wzrośnie o 15 proc.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczną gwiazdą przemysłu spożywczego zostanie branża wody butelkowanej. Jej sprzedaż rośnie w zawrotnym, jak na obecne czasy, tempie - pisze "Puls Biznesu".

Choć nie ma jeszcze kompletnych danych o sprzedaży w sierpniu, można już powiedzieć, że to był bardzo udany sezon dla producentów butelkowanej wody. W czerwcu i lipcu sprzedaż wzrosła o kilkadziesiąt procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

- Po siedmiu miesiącach roku wzrost ilościowy sprzedaży sięgnął 15 proc. i spodziewamy się, że w całym 2010 roku utrzyma się na takim poziomie. To dużo, bo w ostatnich latach rynek rósł w tempie 4-8 proc. rocznie — mówi Tomasz Rasztawicki, prezes Nestle Waters Polska.

Według Nestle Waters Polska, wartość rynku także powinna wzrosnąć w tym roku o około 15 proc. A ponieważ w 2009 roku rynek wody butelkowanej był wart 2,5 mld zł, można się spodziewać, że w tym roku producenci wody podzielą między siebie dodatkowo około 400 mln zł.

Pewne jest, że rynek wody ma przed sobą wielki potencjał wzrostu. Spożycie na osobę wynosi u nas 70 litrów, czyli mniej niż spożycie piwa. Tymczasem średni europejski poziom to 112 litrów. Statystyczny Czech wypija 100 litrów rocznie, a Włoch - 200 litrów.

ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane