• rozwiń
    • WIG20 2344.03 +0.97%
    • WIG30 2681.21 +0.94%
    • WIG 60902.04 +1.18%
    • sWIG80 11928.15 +0.52%
    • mWIG40 4035.38 +0.48%

Ostatnia aktualizacja: 2019-07-19 17:15

Dostosuj

Handlu kryzys nie tyka

Handlu kryzys nie tyka
Foto: TVN24 Foto: Polski handel się trzyma

Tylko co dziesiąta firma z branży handlowej ma problemy. Spółki już odnotowują poprawę wyników. Polski rynek jest w znacznie lepszej sytuacji niż w większości pozostałych krajów europejskich - pisze "Rzeczpospolita".

Jak wynika z najnowszych danych przeanalizowanych przez wywiadownię gospodarczą Dunn & Bradstreet, spośród zbadanych niemal 4,5 tys. firm prowadzących sklepy spożywcze jedynie 12,7 proc. ma poważne problemy finansowe, które odbijają się na współpracy z dostawcami. Negatywne zjawiska w podobnej skali dotykają też innych firm handlowych, co pokazuje, że w branży sytuacja jest znacznie lepsza niż choćby w transporcie, budownictwie czy produkcji - pisze "Rz".

Dane potwierdzają też inne firmy, rynek najgorsze ma bowiem za sobą. Zgodnie z ostatnim raportem agencji Nielsen, sprzedaż artykułów spożywczych i chemicznych po wzroście w pierwszym kwartale jedynie o 4,7 proc. już w drugim zyskała 10,7 proc., co uplasowało Polskę w ścisłej europejskiej czołówce - zauważa gazeta.

– Kryzysu w handlu na pewno nie ma, jednak na poziomie zysków nie jesteśmy zadowoleni z wyników. 19 naszych sklepów działa krócej niż półtora roku, więc jeszcze nie osiągnęły rentowności. Dlatego wynik netto za III kwartał też będzie poniżej naszych oczekiwań, ale końcówka roku będzie zdecydowanie lepsza – mówi w rozmowie z "Rz" Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market.

Jest lepiej

Początek roku szczególnie źle wyglądał w przypadku branży odzieżowej, która miała być jedną z ofiar kryzysu. Wyprzedaże trwały znacznie dłużej niż w poprzednich latach, a letnie, zamiast w lipcu, kończyły się nawet we wrześniu. Jednak z ostatnich danych wynika, że spośród 2,5 tys. firm odzieżowych o kłopotach można mówić w przypadku 9,6 proc., natomiast sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz i meblami – 10,8 proc. Problemy są też zauważalne w sklepach zajmujących się sprzedażą materiałów budowlanych - pisze "Rz".

Czynnikiem chroniącym nasz handel przed recesją jest przede wszystkim znaczny popyt wewnętrzny.

bgr ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane