• rozwiń
    • WIG20 2102.23 +1.85%
    • WIG30 2406.14 +1.71%
    • WIG 56035.15 +1.46%
    • sWIG80 11616.48 +0.39%
    • mWIG40 3778.54 +0.59%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Gwiazda w reklamie? To się opłaca

Gwiazda w reklamie? To się opłaca
Foto: Archiwum TVN24 Foto: Cindy Crawford się opłaciła

Polskim firmom opłaca się angażować do kampanii reklamowych zagranicznych, rozpoznawalnych artystów - pisze "Puls Biznesu". Gazeta donosi, że rodzimym reklamodawcom nie przeszkadzają koszty sięgające nawet kilku milionów dolarów

Lista zagranicznych celebrytów w polskich reklamach wydłuża się. Zaczął Jean Reno i piwo EB, potem Sophia Loren reklamowała makaron Malma. Później podobnych reklam oglądaliśmy coraz więcej.

Większość z nich była opłacalna.

Cindy Crawford przyniosła wodzie Arctic kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży. Bankowi BZ WBK sukces zapewnili zarówno John Cleese jak i Danny de Vito. Teraz dzięki Gerardowi Depardieu bank sprzedaje dziennie 2 - 2,5 tys. kont. Z kolei Bruce Willis reklamuje alkohol Grupy Sobieski.

Lepsze i gorsze gwiazdy

Za zagranicznego celebrytę trzeba zapłacić przynajmniej dwukrotnie więcej niż za rodzimego i przynajmniej czterokrotnie więcej niż za mniej rozpoznawalną twarz. Nikt nie przyznaje się jednak do konkretnej kwoty, ale mówi się o kilku milionach dolarów.

Produkcja spotu i gaża artysty to niewielka część kosztów całej kampanii. Najwięcej, bo jej 90 proc. pochłaniają koszty zakupu mediów - czytamy w "Pulsie Biznesu".

ktom/mtom/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane