• rozwiń
    • WIG20 2248.81 -0.29%
    • WIG30 2549.06 -0.10%
    • WIG 59141.35 -0.09%
    • sWIG80 11590.53 +0.39%
    • mWIG40 3780.28 +0.56%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Google zapowiada "rewolucję internetową"

Google zapowiada "rewolucję internetową"
Foto: PAP Foto: Waldemar Pawlaka (L) i wiceprezydent Google na Południową i Wschodnią Europę, Bliski Wschód i Afrykę Carlo dAsaro Biondo (P))

Google zaproponuje polskim małym i średnim firmom darmowe założenie strony internetowej, bezpłatne szkolenia i budżet na kampanię reklamową w jej wyszukiwarce. Patronat honorowy nad akcją objęło Ministerstwo Gospodarki.

Google chce dotrzeć do tych polskich przedsiębiorstw, które wcale nie korzystają z internetu albo używają go mało. To właśnie do nich jest kierowany program "Rewolucja internetowa".

Połowa firm nie ma stron www

- Polska ma jeden z najwyższych w Europie współczynników wykorzystania internetu, ale wciąż połowa firm nie ma swoich stron www. To jest luka, którą chcemy wypełnić - powiedział w czwartek na spotkaniu z dziennikarzami wiceprezydent Google na Europę Środkową i Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę Carlo D'Asaro Biondo.

- Możemy zapewnić szkolenia z tworzenia stron internetowych, zapewnić usługi lokalizacyjne, w tym mapy. Możemy wnieść swój wkład w kampanię promocyjną. To wszystko po to, żeby te 53 proc. polskich firm, które nie mają jeszcze stron internetowych je założyło - dodał.

Strategia na 50 lat

Wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak uważa, że dla firm, które jeszcze nie odnalazły swojego miejsca w sieci, otrzymanie takich możliwości jest szczególnie ważne.

- Warto spojrzeć na takie elementy jak automatyczne tłumaczenie, umożliwiające internacjonalizację serwisów, a także te dające możliwość lokalizacji przestrzennej, czyli mapy - powiedział Pawlak. - Dzisiaj małe i średnie firmy, żeby mieć dostęp do partnerów na rynku europejskim i światowym, potrzebują takich serwisów, które od razu prezentują informację w różnych językach - dodał.

Wyjaśnił, że menedżerowie Google pytani, dlaczego oferują szereg usług za darmo, odpowiadali, że to strategia prowadzona w perspektywie 50 lat.

Jak wynika z zaprezentowanych przez Google badań Millward Brown SMG/KRC, prowadzonych od sierpnia do września br., 81 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw korzysta z internetu, ale wizytówkę w sieci ma 51 proc., a mniej niż połowa - swoją stronę www. Ponad 65 proc. firm, które nie mają strony, nie planuje założenia jej w ciągu najbliższego roku. Prawie jedna trzecia firm nie reklamuje się w internecie, tłumacząc, że jest to im niepotrzebne, za drogie i zbyt skomplikowane.

Badanie przeprowadzono wśród kilkuset firm, zatrudniających do 250 osób.

ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane