• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Google kupuje akcje Lenovo

"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" Odtwórz: "Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać"
"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" "Źródło: TVN24 BiS"

Za 750 mln dolarów Google przejmie 6 proc. akcji chińskiego Lenovo, producenta komputerów osobistych. To element transakcji sprzedaży, w wyniku której Lenovo przejmie od Google'a Motorolę za 2,91 mld dolarów.

Według informacji giełdowych Google nabyło ponad 618 tys. akcji Lenovo za 1,21 dolara za akcję. Transakcji dokonano 30 stycznia. To kolejny zakup Google w ostatnim czasie. Wcześniej gigant z Mountain View kupił firmę Nest Labs za 3,2 mld dolarów oraz brytyjską firmę DeepMind zajmującą się sztuczną inteligencją za 400 mln dolarów.

Słuszny krok Lenovo?

Jednocześnie Google sprzedał Lenovo kupioną przed dwoma laty Motorolę. Inwestorzy negatywnie zareagowali na tę decyzję Lenovo. Firma straciła aż 24 proc. wartości rynkowej. Analitycy uznali, że decyzja o zakupie Motoroli negatywnie wpłynie na sytuację finansową Lenovo.

Teraz spadki, później zyski?

Jednak transakcja Lenovo pomimo obecnych spadków i dużych kosztów może w przyszłości przynieść chińskiemu koncernowi duże zyski. Wraz z kupnem Motoroli Lenovo zyskało nie tylko znaną na całym świecie markę, ale także doświadczenie w produkcji smartfonów. Dzięki temu może zwiększyć udziały na amerykańskim i europejskim rynku urządzeń mobilnych i rozpocząć globalna ekspansję. Celem firmy jest bowiem - o czym mówił w "New York Times" J.D. Howard, wiceprezes Lenovo - zdobycie pozycji światowego lidera w produkcji smartfonów.

Czas na smartforny

Lenovo powstało w 1984 roku. W ubiegłym roku odnotowała 16,7 proc. udziałów w światowym rynku w sprzedaży komputerów osobistych. Jednak ta liczba  spada, dlatego koncern zdecydował się na rozszerzenie oferty o urządzenia mobilne. Producent w 2013 roku miał 13 proc. udział w rynku smartfonów w Chinach.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane