• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: 2019-10-18 17:15

Dostosuj

Gazety sprzedają się coraz gorzej

Gazety sprzedają się coraz gorzej
Foto: sxc.hu Foto: Prasa codzienna traci czytelników

W kwietniu 2009 roku kolejny już raz spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Najwięcej stracił "Dziennik", które wkrótce ma zniknąć z rynku.

Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w kwietniu 2009 r. wyniosła 473,9 tys. egz., czyli o 8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wylicza portal Wirtualnemedia.pl, powołując się na dane ZKDP. Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 358,5 tys. egz. Jest to wynik o 12 proc. gorszy niż w kwietniu 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 2,5 proc. do 196,1 egz., a na czwartym "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 15 proc. W kwietniu 2008 r. tytuł sprzedawał się w ilości 116 500 egz. - to najgorszy wynik w historii - piszą wirtualnemedia.pl.

Na piątym miejscu jest "Dziennik" (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83,4 tys. egz. To spadek aż o 41 proc. w porównaniu z kwietniem 2008 r. Jednak wydaje się, że spadkowy trend tej gazety został powstrzymany: w odróżnieniu od konkurentów "Dz" sprzedawał się w marcu na tym samym poziomie, co w marcu 2009.

Dobrze wypadł też partner gazety z zapowiadanego wspólnego przedsięwzięcia - "Gazeta Prawna", ktora uzyskała wynik 79,6 tys. sprzedanych egzemplarzy. (spadek zaledwie o 800 egz.)

Następne są "Przegląd Sportowy" (55,2 tys. - spadek o 10 proc.), "Puls Biznesu" (15,4 tys. - spadek o 15 proc.) i "Parkiet" (8,8 tys. - spadek o 8,7 proc.)


Dane uwzględniają sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. Niektórzy wydawcy chętniej prezentują dane dotyczące kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży kioskowej i prenumeraty - także sprzedaż do np. bezpłatnego rozpowszechniania w samolotach, pociągach itp. oraz umowy barterowe w zamian za towary lub usługi.

//sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane