• rozwiń
    • WIG20 2103.68 -0.21%
    • WIG30 2406.12 -0.16%
    • WIG 56047.39 -0.13%
    • sWIG80 11585.53 -0.05%
    • mWIG40 3753.25 -0.07%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-23 17:15

Dostosuj

Gazeta żąda pieniędzy za dodatek w sieci

Gazeta żąda pieniędzy za dodatek w sieci
Foto: rp.pl Foto: Kod dostępu za pieniądze

Żeby przeczytać w internecie cały artykuł z dodatku "Rzeczpospolitej" "Plus-Minus" trzeba za niego zapłacić. "Rz" to pierwszy polski dziennik, który, wzorem części zagranicznych, zdecydował się na taki krok. Inni wydawcy także zastanawiają się nad podobnym ruchem.

W coraz większym stopniu gazeta nasza dociera do Państwa w formie elektronicznej. Uznajemy zatem, że sprawiedliwe będzie zrównanie sytuacji czytelników płacących za nią w kiosku i czytelników preferujących lekturę na ekranie komputera lub telefonu

rzepa płatna

Publicystyczny dodatek gazety ukazuje się razem z weekendowym wydaniem. W internecie artykuły te były dostępne do tej pory za darmo. Od teraz za darmo dostępne są tylko dwa pierwsze akapity. Całe teksty są dostępne po wykupieniu czasowego dostępu – na tydzień (za 3 zł brutto), cztery tygodnie (9 zł), kwartał (19 zł), pół roku (29 zł) lub rok (49 zł). Pieniądze można przekazać kartą, przelewem lub SMS-owo.

- W coraz większym stopniu gazeta nasza dociera do Państwa w formie elektronicznej. Uznajemy zatem, że sprawiedliwe będzie zrównanie sytuacji czytelników płacących za nią w kiosku i czytelników preferujących lekturę na ekranie komputera lub telefonu – uzasadnia swoją decyzję wydawca gazety.

Informacja za pieniądze

"Rzeczpospolita" to pierwszy ogólnopolski dziennik, który wprowadza opłaty za artykuły w internecie. Takie rozwiązania wprowadzane są też w innych krajach. Funta za dzień dostępu, albo dwa funty za cały tydzień trzba zapłacić za dostęp do witryn thetimes.co.uk i thesundaytimes.co.uk, które należą do kierowanego przez Ruperta Murdocha koncernu News Corp. Płatne są już artykuły w internetowym wydaniu "Financial Times".

Ukarani za przeklejanie

Wielu wydawców podkreślają, że ich kroki nie są skierowane przeciko czytelnikom, ale przeciwko tzw. agregatorom newsów, czyli "portalom zasysającym" cudze wiadomości.

W czwartek warszawski sąd orzekł, że właściciel portalu spedycje.pl musi zapłacić prawie 15 tys. zł odszkodowania wydawcy "Dziennika Gazety Prawnej", spółce INFOR Biznes. Według wydawcy "DGP", na stronie portalu spedycje.pl zamieszczano artykuły z "Gazety Prawnej" bez zgody INFOR Biznes. W efekcie wyroku - jak podaje INFOR Biznes - spółka ARSPED zobowiązana jest do ich usunięcia ze swojej witryny, czemu sąd nadał rygor natychmiastowej wykonalności.

mkg/mtom

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane