• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Flipboard, czyli prasa "w wydaniu tabletowym"

Flipboard, czyli prasa "w wydaniu tabletowym"
Foto: Flipboard Foto: Aplikacja przeznaczona dla iPada, która łączy w sobie magazynowy wygląd z siłą mediów społecznych, to hit

Flipboard to pierwsza aplikacja na iPada, dzięki której możemy czytać gazety. Prezentuje nie same linki, które wklejamy do naszych Facebooków i Twitterów, ale analizując je wybiera najważniejsze informacje i prezentuje w formie internetowej gazety. Wygrała Brit Insurance Design Awards 2011 w kategorii interaktywność.

Brit Insurance Design Awards to prestiżowy konkurs organizowany przez londyńskie Design Museum. Co dwa lata honoruje najbardziej innowacyjne projekty w siedmiu kategoriach: architektura, moda, meble, grafika, interaktywność, produkt, transport.

Flipboard, autorstwa Mike'a McCue i Evana Dolla, wygrał w kategorii interaktywność. "To idealne połączenie designu, rynku wydawniczego i interaktywnej działalności. Od czasu, gdy wystartował w 2010 roku, zmienił rynek prasy i serwisów społecznościowych" – uzasadnili swój wybór jurorzy konkursu.

Dlaczego sieć jest taka brzydka?

Szefem firmy Flipboard jest Mike McCue, twórca przejętej przez Microsoft za 800 mln dolarów firmy TellMe.

W wywiadzie udzielonym serwisowi VentureBeat przyznał, że o aplikacji tego typu zaczął myśleć, gdy zadał sobie pytanie: dlaczego sieć jest taka brzydka? - Rozważałem kilka propozycji – między innymi stronę napisaną w formacie HTML5. Jednak doszliśmy z Evanem do wniosku, że najlepiej będzie stworzyć specjalną aplikację dla tabletu Apple – powiedział McCue.

Aplikacja przeznaczona jest więc dla iPada i łączy w sobie wygląd rodem z magazynów ilustrowanych z siłą mediów społecznościowych - i stała się prawdziwym hitem. Niektórzy analitycy nazywają Flipboard "killerem". Powód? Bo m.in. w pełni wykorzystuje możliwości iPada. Pozwala przy tym w bardzo nowoczesnej formie przeglądać treści informacyjne na podstawie źródeł z mediów społecznościowych - np. polecane przez naszych znajomych na Facebooku, czy Twitterze artykuły.

Aplikacja jest darmowa

Jak tłumaczą znawcy, Flipboard w inteligentny sposób prezentuje nie same linki, które wklejamy w naszych profilach, ale analizując je wybiera najważniejsze informacje i prezentuje w formie internetowej gazety. Już nie jako suche linki, ale mocno rozbudowane "zajawki informacji". Jeśli jesteśmy zaintrygowani takim "apetizerem" na tyle, że chcemy przeczytać rozwinięcie, klikamy we wbudowaną wewnątrz programu przeglądarkę.

Treści dostarczane są w atrakcyjnym wyglądzie, opartym na nowoczesnym formacie HTML5. Całość wygląda atrakcyjnie i lekko, nie jest przeładowana multimediami.

Flipboard jest darmowy, a firma McCue’a skupia się na rozwoju współpracy z wydawcami i tworzeniu specjalnych formatów ich serwisów czy gazet. Porozumiała się na razie z 8 wydawcami, m.in. ABC News, "Washington Post", "Bon Appetit" i "Lonely Planet".

Flipboard przygotowuje też szablony dla reklamodawców, które mają przypominać bardziej reklamy znane z ekskluzywnych pism niż nachalne banery. Wśród zainteresowanych marek są Pepsi i Levi’s.

am/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane