• rozwiń

Europejczycy rzucili się na hamburgery

Europejczycy rzucili się na hamburgery
Foto: sxc.hu Foto: Globalna sprzedaż McDonaldsa wzrosła o 3,3 proc.

Sprzedaż McDonald'sa okazuje się lepsza od oczekiwań. W październiku globalna sprzedaż sieci poszła w górę o 3,3 procent licząc rok do roku - choć w samych Stanach Zjednoczonych spadła o 0,1 procent. Dodatni wynik spółka zawdzięcza ponad 6-procentowemu wzrostowi w Europie i blisko 5-procentowemu - w regionie Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W ciągu ostatnich 6,5 roku McDonald'sowi przydarzyły się tylko trzy miesiące, kiedy sprzedaż w USA nie poszła w górę - i październik był właśnie jednym z nich.

Ta największa sieć lokali fast food na świecie podała, że spadek sprzedaży w Stanach Zjednoczonych to skutek przede wszystkim wysokich wyników sprzed roku. Wcześniej w czasie kryzysu Amerykanie z czystej oszczędności bardzo chętnie kupowali hamburgery czy frytki. Teraz jednak na wynikach firmy zaważyło już wyraźnie wysokie bezrobocie, które sprawia, że w porze śniadania i lunchu lokale sieci odwiedza coraz mniej pracowników okolicznych przedsiębiorstw.

ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane